דרמה בליכוד: בית הדין העליון של הליכוד, בראשות נשיא בית הדין, עו"ד מיכאל קליינר, בהרכב מורחב של שבעה שופטים, יתכנס מחר כדי לדון בעתירה לבטל את הפריימריז לראשות התנועה שאמורים להתקיים ב-23 בפברואר ובהם מתמודד רק מועמד אחד, בנימין נתניהו. את העתירה הגיש היום (שלישי) אביגדור הדר, יו"ר ועדת הביקורת בליכוד.



הדר טוען בעתירתו כי ועדת הבחירות של הליכוד שינתה החלטה קודמת שלה מלפני שבוע שבה נקבע כי אם תוגש מועמדות אחת בלבד, לא יתקיימו בחירות והמועמד היחידי יוכרז כזוכה. לדבריו, "אתמול ללא כל הסבר או הצדקה, החליטה ועדת הבחירות באופן שרירותי לשנות את ההחלטה שמלפני שבוע ולקבוע כי יש לערוך בחירות בעלות של ארבעה מיליון שקלים בערך, למרות שהוגשה רק מועמדות אחת". לטענתו, הליך הבחירות עם מועמד אחד הוא מיותר ואם יש מועמד אחד, ממילא הוא אמור לזכות בבחירות וביסוד הוראה זו מונח גם האינטרס הציבורי בדבר חיסכון ויעילות. לפי כך, טוען הדר, לא ברור מה הניע את ועדת הבחירות לשנות את החלטתה ולאור זאת הוא מבקש שבית הדין יורה על ביטול הפריימריז ויקבע כי אין לקיים הצבעה של בעד או נגד כשהוגשה רק מועמדות אחת, במקרה כזה יוכרז נתניהו כיו"ר התנועה.



גורמים בליכוד העריכו כי קיימים סיכויים סבירים שבית הדין ייעתר לעתירה והפריימריז שבהם נתניהו הוא מתמודד יחיד יבוטלו. ההחלטה על קיום הפריימריז עוררה ביקורת ציבורית קשה ותרעומת בתוך הליכוד. עם זאת, יצוין כי ראש הממשלה שמעוניין בקיום הפריימריז, יוכל להגיש בקשת ערעור על ההחלטה בפני הרכב של תשעה שופטים.