דרמה בליכוד: בית הדין העליון של הליכוד, בראשות נשיא בית הדין עו"ד מיכאל קליינר ובהרכב מורחב של שבעה שופטים, יתכנס היום לדון בעתירה לבטל את הפריימריז לראשות התנועה, שאמורים להתקיים ב־23 בפברואר ובהם מתמודד רק מועמד אחד – ראש הממשלה בנימין נתניהו.
 
את העתירה הגיש אתמול אביגדור הדר, יושב ראש ועדת הביקורת בליכוד. הדר טוען בעתירתו כי ועדת הבחירות של הליכוד שינתה החלטה קודמת שלה מלפני שבוע, שבה נקבע כי אם תוגש מועמדות אחת בלבד, לא יתקיימו בחירות והמועמד היחיד יוכרז כזוכה. 
 
לדבריו, “אתמול, ללא כל הסבר או הצדקה, החליטה ועדת הבחירות באופן שרירותי לשנות את ההחלטה מלפני שבוע ולקבוע כי יש לערוך בחירות בעלות של 4 מיליון שקלים בערך, למרות שהוגשה רק מועמדות אחת”. 
 

אינטרס ציבורי


לטענתו, הליך הבחירות עם מועמד אחד הוא מיותר ואם יש מועמד אחד, ממילא הוא אמור לזכות בבחירות. העותר טען כי ביסוד הוראה זו מונח גם האינטרס הציבורי בדבר חיסכון ויעילות. לפיכך, לדבריו, לא ברור מה הניע את ועדת הבחירות לשנות את החלטתה. לאור זאת הוא מבקש שבית הדין יורה על ביטול הפריימריז ויקבע כי אין לקיים הצבעה של בעד או נגד כאשר הוגשה רק מועמדות אחת. במקרה כזה יוכרז נתניהו כיושב ראש התנועה ללא בחירות.
 

יוכל לערער
 

גורמים בליכוד העריכו אתמול כי קיימים סיכויים סבירים שבית הדין ייעתר לעתירה והפריימריז שבהם נתניהו הוא מתמודד יחיד אכן יבוטלו. ההחלטה על קיום הפריימריז עוררה ביקורת ציבורית קשה ותרעומת בתוך הליכוד ומחוצה לו. 
 
עם זאת, יצוין כי ראש הממשלה, שמעוניין בקיום הפריימריז כדי למנוע מצב שבו בעתיד תוגש עתירה לקיים בחירות לראשות הליכוד בטענה שלא התקיימו פריימריז, יוכל להגיש בקשת ערעור על ההחלטה בפני הרכב של תשעה שופטים.