תחקיר "עובדה" על פעיל השמאל עזרא נאווי, הצית את הדיון הציבורי לגבי פעילותם של חלק מארגוני השמאל, אשר חותרים, על פי מתנגדיו, לבידודה של ישראל בעולם. במסגרת הדיון עלו מספר חברי כנסת, אשר הוקיעו את התנהגות הארגונים, כשהמתקפה החריפה ביותר כלפיהם הגיעה משרת המשפטים, ח"כ אילת שקד.



כבר שנים שלא זכורה מתקפה פרטנית כל כך, כשהשרה עצמה עברה ארגון ארגון וניסתה להוכיח את טענותיה, לפיה הם פועלים על מנת להזיק ככל האפשר למדינת ישראל: "מרוב האשמות שווא על הצבא, הפכתם להיות זאבים וחיות טרף של ממש. אתם מאשימים חיילים שקושרים פלנלית על עיני מי שנעצר כחשוד בטרור ובמקביל אתם עוצמים עיניים ומגבים חשוד בסיוע להריגת אדם חף מפשע. כמו גמל שלא מצליח להבחין בדבשת הבולטת שעל גבו, גם אתם לא מצליחים לראות את החטוטרת המוסרית שצמחה לכם ושכולם מסביבכם מבחינים בה מיד. 


את החזרה לחלקי המולדת ההיסטורית של העם היהודי הגדרתם במשך השנים כ"קולוניאליזם" והתכוונתם להעביר בכך ביקורת על ישראל, אבל באותה נשימה לא היה אכפת לכם להגדיר פדופיל שהורשע במעשה סדום בקטין בן 15 כ"אימפריה". הפעילות ההולכת ומתרחבת שלו כנראה יותר לגיטימית בעיניכם.

מרוב הכרזות קשות על תקופות אפילות בהיסטוריה, אתם לא רואים את ליקוי המאורות שלכם, את החושך המוסרי. מרוב השוואות שאתם עורכים בין החברה הישראלית לבין החברות המקולקלות, לא עשיתם חשבון נפש. התחלתם להיות מקבילים לארגונים חשוכים בעולם?
מחאה נגד שוברים שתיקה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"איבדתם את צלם האנוש?"


השרה שקד המשיכה והתייחסה לעוד מספר ארגונים: "את החזרה לארץ הגדרתם כקולוניאליזם, אבל באותה נשימה, לא היה איכפת לכם להגדיר אדם שהורשע בסדום כאמפריה. המוסר שלכם אינו כפול, הוא משולש, הוא מרובע ומחומש. ארגון "בצלם", בשם הארגון שלכם אתם נושאים לשווא את צלמו של אלוהים. אתם מבקשים לעשות בצלם הזה שימוש פוליטי, אבל אתם פשוט לא מצליחים לגנות פעיל שלכם שנחשד בסיוע לפגיעה באדם חף מפשע שנברא בצלם.
 
ולמה? במה חטא אותו פלסטיני? האם סחר קרקעות עם יהודים לא מאפשר לכם להגדיר את מי שמולכם כאדם? עד כדי כך אתם מלאי שנאה? עד כדי כך הפוליטיקה שלכם מעבירה אתכם על דעתכם?

ארגון "רבנים למען זכויות אדם" - לאיסור "לא תרצח" שבעשרת הדברות כבר למדתם? או שאולי זו סוגיה הלכתית שאתם עוד מתלבטים לגביה? אני בוודאי לא צריכה לספר לכם שכשקין רצח את אחיו, איש בעולם לא דיבר. ובכל זאת העולם כולו רעש כי דמו של הבל צעק מן האדמה. עולם ששותק ועובר לסדר היום על מעשה רצח הוא עולם לא אנושי. ארגון שהעומד בראשו מגיע לתמוך בבית המשפט במי שחשוד בסיוע להריגה וקשירת קשר לביצוע רצח הוא ארגון שבשום צורה שהיא לא יכול להגדיר את עצמו - לא כארגון רבנים ולא כארגון שדואג לזכויות אדם.

ארגון "שוברים שתיקה",  אולי תשברו קצת את השתיקה שלכם בפרשייה המביכה הזו? מה קרה? שברתם את השתיקה כל כך הרבה פעמים נגד מדינת ישראל ונגד חיילי צה"ל הגיבורים שכבר לא נשארו לכם מילים כדי לעשות בהן שימוש כשבאמת צריך? בדיוק פה השתתקתם? עד כדי כך קשה לכם לגנות ניסיון רצח  ?ואולי בכלל השתיקה זו היא בגלל שאת אוצר המילים העשיר שלכם אתם משקיעים גם ברגע הזה כדי לשכנע עוד גורם בחו"ל להחרים את ישראל?


"אני רוצה לומר כמה מזעזע בשבילי לשמוע אדם שהיה מנכ"ל משרד החוץ הישראלי (אלון ליאל) שפועל בשירות ה-BDS ומלמד אנשים צעירים כמה חשוב להחרים את ישראל בחול וכמה חשוב להפעיל את הלחץ".

לסיום ארגון "תעאיוש"  משמעות השם שלכם בערבית היא "דו קיום" ואתם מגדירים  את עצמכם כ"התארגנות של ערבים ויהודים הפועלים לנתץ את חומות הגזענות וההפרדה מתוך שותפות ערבית-יהודית אמיתית". זו חייבת להיות בדיחה. 
 
הארגון שהעומד בראשו הסגיר פלסטינים למותם מדבר על "שותפות אמיתית". אחרי הכל מהי שותפות אמיתית אם לא הקשר העז שנוצר בין מענה למעונה. ההתארגנות החביבה הזו שלכם שמבקשת לקדם את מטרותיה לטענתכם "באמצעות פעולות סולידריות יומיומיות, ישירות ובלתי-אלימות" מוציאה שם רע לסולידריות.
השרה עצמה קראה להעביר את הדיון על כך לוועדה ונענתה ברוב של 0:14.