הנשיא לשעבר שמעון פרס (92) פונה הבוקר (חמישי) לבית החולים שיבא בעקבות לחצים בחזה. מהודעה מלשכתו נמסר כי "הנשיא התשיעי שמעון פרס הגיע הבוקר לבית החולים לאחר שחש כאבים בחזה. הוא עבר צנתור לב במהלכו אובחן עורק מוצר, אשר הורחב בהצלחה". 



יועציו הקרובים ובני משפחתו של פרס הגיעו לבית החולים. בתו של פרס ד"ר צביה (ציקי) ולדן, סיפרה: "הוא בסדר גמור ובהכרה. אין דרמה, הדרמה רק בתקשורת". 


"אירוע לבבי קל"


סגן מנהל בית החולים שיבא, רפי ולדן כי האירוע הלבבי שעבר פרס מוגדר קל. "הנשיא התשיעי שמעון פרס חש הבוקר כאבים בבית החזה. הם לא היו קריטיים במיוחד אבל החלטנו להביא אותו לבית החולים. הוא עבר צנתור מידי לאחר שנמצאה היצרות באחד מכלי הדם" אמר ולדן. לדבריו הצנתור עבר בהצלחה ועכשיו פרס חש בטוב. "הוא לא יכול להמשך את סדר היום שלו, זה הדבר היחיד שמפריע לו כרגע". עוד הוסיף ולדן כי פרס יישאר להשגחה לכמה ימים בבית החולים", הוסיף ולדן.



קודם לכן מסרה איילת פריש, יועצת התקשורת של הנשיא לשעבר, עדכנה לגבי מצבו: "הנשיא לשעבר פרס התעורר הבוקר בביתו עם תחושות של מיחושים ותעוקה בחזה. למקום הוזעק פרמדיק של מד"א שערך לו בדיקת א.ק.ג  והחליט לפנותו לבית החולים. פרס נמצא בהכרה והוכנס לבדיקות".



לאחר ההליך הרפואי, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יונה ברטל העוזרת האישית של פרס, התעדכן במצבו ושלח איחולי בריאות ממנו ומרעייתו שרה.


שמעון פרס. צילום: פלאש 90


לפני כשבועיים וחצי עלה הנשיא לשעבר לכותרות באותו ההקשר, לאחר גל שמועות שנפוצו לגבי מצבו. ברשתות החברתיות החלו להתפשט שמועות כי הנשיא לשעבר נפטר בשל פיצוץ שאירע ברחוב שמעון פרס בראשון לציון. כאמור, האירוע התגלה כשמועה בלבד. בפיצוץ שאכן אירע בעיר, נפצעו שלושה בני אדם והרקע לאירוע היה פלילי. 

לאחר מספר שעות של שמועות נמסר מלשכתו כי מדובר בשמועות שווא. בהודעה הרשמית מסרה לשכת הנשיא התשיעי כי "אנו מבקשים להבהיר לאור השמועות שנפוצו לגבי מצבו של שמעון פרס, כי מדובר בשמועות שווא. הנשיא התשיעי ממשיך בסדר יומו הרגיל, הוא מרגיש טוב, עובד מהבוקר עד הערב ופועל ללא לאות כדי לסייע ולתרום למען מדינת ישראל. אנו מבקשים להודות על התמיכה, הדאגה והתעניינות מצד אזרחי המדינה", הוסיפו בלשכת הנשיא לשעבר.

השתתפה בהכנת הכתבה: אורית בראון אגמי.