הצעת חוק המכונה "חוק אורן חזן" אושרה היום (שני) לקריאה ראשונה. על פי הצעת החוק אותה יצר ח"כ יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן (ליכוד). לפי ההצעה, ניתן יהיה להדיח סגן יו"ר כנסת מכהן מתפקידו מחמת התנהגות שאינה הולמת ברוב של 70 ח"כים במקום 90, כפי שמחייב החוק היום. ההצעה אושרה לקריאה ראשונה פה אחד בתמיכת חברי הכנסת דוד ביטן, יואל חסון ובצלאל סמוטריץ'.



סעיף נוסף בהצעה מאפשר לסיים כהונתו של סגן יו"ר הכנסת באמצעות יצירת הודעה בכתב מסיעתו ליו"ר הכנסת על סיום הכהונה. חבר הכנסת דוד ביטן אמר בדיון כי לא מדובר בחוק הנוגע באופן אישי בח"כ חזן, אולם הצעת החוק נועדה לאפשר לכנסת וגם לסיעה להגן על עצמה מפני סגן יו"ר שהתנהגותו אינה הולמת את מעמדו ואת כבוד הכנסת. 



עוד הוסיף ביטן כי מטרת הצעת החוק הינה להתמודד גם עם סיטואציה שבה יו"ר כנסת מסיים כהונתו ואמור להתחלף ברוטציה, אך מסרב לעשות זאת. יצוין כי על פי הסכמים שהושגו מראש בליכוד, ח"כ חזן יסיים כהונתו כסגן יו"ר הכנסת בחודש יוני הקרוב. ח"כ יואל חסון אמר בדיון: "אני לא תמים ובכל זאת אני תוהה אם ההצעה באמת באה רק מטעם יו"ר הוועדה. לגופו של החוק, ברור כי אם החוק יעבור הוא חייב להיכנס לתוקף כבר מהכנסת הנוכחית. מה שנכון לכנסת הבאה נכון גם להיום".



ח"כ חזן, אשר אושפז בבית חולים עקב מצבו הבריאותי, התקשר לאחר הדיון ליו"ר ועדת הכנסת ביטן, וביקש ממנו להופיע בפני הוועדה ולהציג את עמדתו כיוון שההצעה נוגעת אליו. השניים סיכמו כי בשבוע הבא יצג חזן את עמדתו וביטן אמר שהוא מתכוון להעביר את החוק בהליך מזורז בתוך כחודש. בתגובה מסר חזן: "בשעה שאין ביטחון לתושבי מדינת ישראל ואזרחיות ואזרחים נרצחים ודמם נשפך כמים, העיסוק בהצעות חוק שכל מטרתן היא למען פופוליזם זול ופרסום עצמי, מבייש את העוסקים בו. בפסטיבל הזה אני לא אקח חלק".