אחרי סערת נאום שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו - מגיע הפיוס. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושפירו נפגשו הערב (שלישי) וליבנו את הסוגיות שבמחלוקת. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי שפירו הגיע לפגישה עם משלחת מחוקקים והשניים ליבנו את העניינים לפני הפגישה. בנוסף, השניים שוחחו על חבילת הפיצוי הביטחונית לישראל בעקבות ההסכם עם איראן והסרת הסנקציות מעליה. 
 
שפירו אמר אתמול בנאומו בכנס המכון למחקרי בטחון לאומי כי ישראל חייבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, דבר שלדבריו מוביל לקיפאון מדיני והגברת הטרור, וטען כי "ישראלים בגדה לוקחים את החוק לידיים". בתגובה אמר נתניהו כי הדברים "אינם מקובלים ואינם נכונים".
בכנס של "המכון למחקרי ביטחון" בתל אביב ביום שני ציין שפירו כי הממשל האמריקני מודאג מהמשך הבנייה בהתנחלויות ומתח ביקורת על חקירת טרור יהודי ביהודה ושומרון על ידי הרשויות בישראל. "יש יותר מדי אירועים שבהם ישראלים בגדה נוטלים את החוק לידיהם ואינם נחקרים על ידי הרשויות בישראל. לעתים נדמה כי לישראל יש שני סטנדרטים של אכיפת חוק בגדה המערבית - אחת לישראלים ואחת לפלסטינים". עם זאת, הוא ציין את פרשת רצח משפחת דוואבשה בדומא כנקודת אור בחקירות.

בלשכת ראש הממשלה אמרו בתגובה כי "דברי השגריר, ביום שבו קוברים אם לשישה שנרצחה, וביום שבו נדקרת אישה הרה - אינם מקובלים ואינם נכונים. ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים. מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית, שממשיכה להסית ומסרבת למשא ומתן".