העימות בקואליציה מחריף:נאומו הביקורתי של שר החינוך נפתלי בנט נגד מדיניות הממשלה, במהלך כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, ממשך לעורר סערה. גורמים בסביבת ראש הממשלה התייחסו לנאום בנט ואמרו במהלך הלילה (רביעי) כי "כנראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה". הם הוסיפו כי "בשעה שבה צה"ל, המשטרה והשב"כ נלחמים בטרור בכל יום ובכל מקום, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולהירתם למאמץ המשותף, במקום לקושש קולות על ידי הפרחת ססמאות וניגוח פופוליסטי של הממשלה בה הם חברים".

גם שר הביטחון משה יעלון הגיב אמש לדברים של בנט ואמר כי "ש כאלה ששומעים רעיונות בחדרי הקבינט - מנכסים אותם לעצמם ויוצאים החוצה בססמאות ובביקורת על הממשלה. ובהמשך לתופעה שחווינו בצוק איתן הם מצביעים דבר אחד ומנהלים קמפיין אחר בחוץ. מנהיגות לא מנהלים בססמאות. זו התנהגות ילדותית ועדיף שתיפסק. יש בזה פגיעה בביטחון לטווח ארוך לצורך רווחים ציניים". בהמשך אמר יעלון כי "מנהיגות זו אחריות לאומית ושיקול דעת - לא לרדוף אחרי כותרות ולייקים". 
כזכור, בנט התייחס בדבריו לגל הטרור המשתולל ולפיגוע האחרון בעתניאל, בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל, ואמר כי "לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו, אלא הקיפאון המחשבתי שלנו. לא המרצחים שפוגעים באזרחינו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים - אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו. במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת. זוהי, בעיניי, הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו".

השר תקף את מקבלי ההחלטות בקבינט הביטחוני: "מחדר הקבינט נוכחתי שוב בפער בין איכות המפקדים והלוחמים לבין טיב הקונספציה האסטרטגית שבתוכה הם פעלו. ההנחה המחממת והמערסלת על הצבא הישראלי הטוב בעולם ועל החיילים הטובים בעולם, נכונה ככל שתהיה, לא הופכת את האסטרטגיה שלנו, של קברניטי מדיניות הביטחון, לנכונה".
בנט המשיך בצורך ליצור תפיסה חדשה וברורה יותר: "מול החדשנות המשבשת של אויבינו - ישראל נותרה מאחור. עלינו להתחדש בתפיסות, לא רק בכלי נשק. כל מטוסי הF35 היקרים כל כך – לא יעזרו מול חמישים לוחמי קומנדו שחופרים את הדרך לנתיב העשרה. השכפ"צים הקרמיים החדישים ביותר לא יגנו עלינו ממתקפת הדה לגיטימציה – שהפכה להיות אבן יסוד בפגיעה בישראל, ומסוגלת לנטרל אחוזים ניכרים של עצמתנו הפיזית. עלינו לייצר תפיסה ביטחונית חדשנית, יצירתית וברורה". 
עוד הוסיף כי "במקום לרכוש עוד מטוסים, במקום לעשות שוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות, עלינו לחשב מסלול מחדש, לבחון את הנחות היסוד שלנו בכל החזיתות ולאתר את השינויים שיובילו אותנו לדרך אחרת".