ישראל הציעה לאש"ף במזרח ירושלים להקים משטרה קהילתית מיוחדת, לשמירה על הסדר והביטחון במחנות הפליטים בשכונות הערביות, כולל  מניעת תקיפת ישראלים, כך חושף היום העיתון הכוויתי אל-ג'רידה. 
העיתון מצטט מקורות בישראל, האומרים שבתמורה לכך ישראל תימנע מהכנסת כוחות הביטחון לשכונות בעיר העתיקה, מחנה הפליטים שועפט וענאתה, בלי תיאום מוקדם עם כוחות אש"ף הפעילים בשטח. 
המקורות אמרו עוד, כי ישנה כוונה לישראל להעניק לפלסטינים בירושלים והשכונות השכנות, "אוטונומיה" בכל מה שקשור לסידורי הביטחון והארגון בתיאום עם ישראל. גורמים במזרח ירושלים אומרים כי ההצעה הישראלית נלמדת כעת על ידם, והם אמורים להעביר אותה אל ההנהגה הפלסטינית, ובראשה יושב ראש הרשות אבו מאזן. 

העיתון טוען, שהיוזמה הישראלית באה במסגרת ניסיונות ממשלת נתניהו למזער את המתקפות הפלסטיניות באזור ירושלים ולמזער את המתיחות בעיר הקדושה. גורמים פלסטינים מעריכים כי מדובר בניסיון ישראלי לא לשאת באחריות כלפי תושבי ירושלים הערבים, במחנות הפליטים שמסביב לעיר, הנושאים תעודות זהות ישראליות. עוד מסרו כי מדובר בתושבי ישראל שאינם אזרחים, ונאלצים לטוס בדרכונים ירדנים זמניים. 
מקור בטחוני ישראלי הסביר את הצעד כהכרה ישראלית רשמית בחלוקת ירושלים, למרות שממשלות ישראל מתייחסות למזרח ומערב העיר כבירה נצחית של ישראל. הוא העריך כי צעד זה יביא להבכת ממשלת הימין של בנימין נתניהו, שמתמודדת עם "מיני אינתיפאדה" מאז אוקטובר 2015, שהביאה לרציחתם של 25 ישראלים ואמריקאי אחד בדקירות, דריסות, ויריות. בנוסף להריגתם של 148 פלסטינים בנשק ישראלי.