חבר הכנסת עפר שלח מ"יש עתיד" צפה בהתכתשות בין שר החינוך נפתלי בנט לשר הביטחון משה "בוגי" יעלון סביב הנושא הביטחוני, ואמר היום (רביעי) לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", שהמפתח לפתרון טמון בספר "האומץ לנצח" שחיבר: "נפתלי בנט אומר שהושפע עמוקות מהדברים שכתבתי בספר, אותם אני אומר כבר חודשים רבים. ההבדל בינינו הוא שנפתלי בנט הוא חבר הקבינט מזה שלוש שנים. התפקיד שלו היה לנסות לשנות, והוא לא עשה את זה אז שיזוז הצידה, ויגיד 'אני לא מסוגל לטפל בבעיה, שמישהו אחר יטפל'".



 



ח"כ שלח מתח ביקורת על הממשלה והוסיף: "האזרח בישראל צריך לקבל ברצינות את דבריו של בנט שבממשלת ישראל קיים קיבעון מחשבתי, כי הוא רואה את זה. הוא מסתכל על תוצאות המערכות האחרונות, מלבנון השנייה ועד 'צוק איתן', ורואה שאין לנו תפיסה כללית שמתמודדת עם השינוי בטבע האויבים שלנו ועם הדרך להכריע אותם. 'צוק איתן' נבנתה לנגד עינינו במשך חמש שנים ולא הייתה בה שום הפתעה, לא טקטית, לא אסטרטגית ולא אופרטיבית, ואנחנו מוצאים את עצמנו כשאין לנו לא תכניות, לא תפיסה איך אנחנו ננצח, לא תורת לחימה ולא הכנה של הכוחות. זה כשל שהוא הרבה מעבר ליעלון או נתניהו.

הכשל הוא שישראל איננה עוסקת, כולל הציבור, לא בתפיסת הביטחון שלה ולא בדרך ליישם אותה. מאז דוד בן גוריון לא השתנה כלום, ואם זה לא ישתנה, אז לא משנה מי יהיה ראש הממשלה ושר הביטחון".

"כאופוזיציונר אני נהנה שיעלון תוקף בחזרה את בנט. כאזרח וכחבר כנסת אני לא מאושר בכלל", אמר ח"כ שלח. "השאלה היא איפה התשובה של יעלון ונתניהו לבעיה האמיתית, לא לגופו של האומר. איפה התשובה לדבר עצמו? הרי הדברים שאמרתי על 'צוק איתן' הן עובדות שאי אפשר להתווכח עליהן. כציבור אנחנו צריכים לדרוש מהדרג האזרחי את מה שאנחנו דורשים ממנו בדיור, בחינוך ובבריאות, ולהגיד לו - תעשו את מה שעשה עפר שלח, תציגו בפנינו מצע מפורט, של איך אתם הולכים לנהוג בענייני ביטחון בכל הרמות, תראו לנו את התפיסה שיכולה לנצח במלחמה, אחרת לא נבחר בכם ולא נתמוך בכם וכמובן נשנה את האנשים, אם לא, זה לא ישתנה".

ערך: אסף נבו