במערכת הפוליטית החלו החיזורים אחר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בעקבות החלטת היועץ המשפטי לסגר את תיק החקירה נגדו בפרשת הרפז. בעבר דווח על כך שהן במפלגת העבודה והן ביש עתיד קיוו שאשכנזי יצטרף אליהן ויהווה את הדמות הביטחוניסטית שתמשוך את המצביעים ותסייע להן לגבור על הליכוד ובנימין נתניהו.



יו"ר המחנה ציוני, ח"כ יצחק הרצוג, צייץ היום (רביעי) בטוויטר ברכה לאשכנזי: "מברך את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, את רונית והמשפחה על סגירת התיק ועל האבן שנגולה מעל ליבם". 



בסביבתו של הרצוג אמרו לגבי האפשרות של הצטרפות של אשכנזי למחנה הציוני ולמפלגת העבודה: "היינו רוצים לראות אצלנו במפלגה את כל מי שרוצה לתת יד להחלפת השלטון ולהחלפת בנימין נתניהו". במפלגה ציינו כי אשכנזי והרצוג שוחחו לא פעם בשנים האחרונות, וכי שיחות כאלה צפויות גם בעתיד. 



חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה: "אני מברכת את אשכנזי על סגירת התיק ואני בעד הצטרפותם של אנשים משמעותיים נוספים למפלגה".




גם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ברך את הרמטכ"ל לשעבר ואמר: "שמחתי לשמוע על סגירת התיק בעניינו של גבי אשכנזי. לאשכנזי תרומה גדולה לחיזוק ביטחונה שלך מדינת ישראל וזו בשורה חשובה היום לגבי, לרונית, לילדים, לצה"ל ומדינת ישראל".



חבר מפלגתו של לפיד, האלוף (במיל.) ח"כ אלעזר שטרן, קרא לאשכנזי להצטרף למפלגתו: "אני קורא לו להמשיך בכל מסגרת לאומית שימצא לנכון ולתרום למדינה. אשמח אם אשכנזי יבוא למפלגת יש עתיד". 




ח"כ שטרן הוסיף: "אני שמח בשבילו, בשביל אבי בניהו ובשביל ארז וינר ומשפחותיהם. לאחר 5.5 שנים הסתבר שלא היה פוטש ולא היה ניסיון למרד. אשכנזי הוא איש ראוי. שוחחתי איתו היום והבנתי ממנו שהמדינה עדיין חשובה לו". 
 
בליכוד, מנגד, התייחסו בביטול לסגירת התיק נגד גבי אשכנזי: "זה לא מטריד אותנו", אמר גורם בכיר במפלגה, "זה צריך להטריד את מי שעומד בראש מפלגות המרכז שמאל ואם לדייק אז בעיקר את הרצוג".

בליכוד אומרים כי לא חוששים מזליגה אפשרית של מנדטים למפלגות אחרות במקרה של מצב בו אשכנזי יכנס לפוליטיקה:" הליכוד משופע בביטחוניסטים. יש את בוגי ואת דיכטר. אנחנו כבר שנים שומעים על הבטחוניסט שמגיע להציל את המרכז שמאל. אני מזכיר לך את חלוץ, דגן, ידלין, גנץ כולם היו תקוות השמאל ונעלמו".

עוד הוסיף הגורם הבכיר בליכוד כי מבחינת המפלגה כרגע אין חשש או התארגנות מיוחדת. "החשש העיקרי הוא אצל הרצוג וגם אצל לפיד אולי. יש פער בין יכולות ביטחוניות לפוליטיות, מה גם שכל התיק הזה משאיר על אשכנזי חטוטרת לא קטנה שתעיב על עתידו הפוליטי אם יהיה כזה".