עוד לפני סגירת התיק בפרשת הרפז התנהלו חיזורים מצד המחנה הציוני ויש עתיד אחר גבי אשכנזי. הרמטכ"ל לשעבר נחשב לסחורה לוהטת בשוק הפוליטי, וראשי המפלגות מאמינים שהצטרפות של אישיות ביטחונית רמת דרג לשורותיהם תגביר את כוחם בבחירות. אבל ממצאי הסקר שערך מכון המחקר פאנלס פוליטיקס עבור "מעריב־סופהשבוע" מלמדים שאשכנזי רחוק מלהוות נשק שובר שוויון או איום אסטרטגי על המשך שלטונו של בנימין נתניהו, ונראה כי טרם הבשיל מעמדו, בעיני הציבור, להתייצב בראש אחת המפלגות.



מעיון בממצאי הסקר עולה כי המרוויחה העיקרית מהצטרפות אשכנזי לשורותיה תהיה מפלגת יש עתיד, ואילו התמודדותו של אשכנזי בשורות המחנה הציוני לא רק שלא תגדיל את כוחה אלא אף תקטין את התמיכה בה.
 
אילו היו הבחירות לכנסת נערכות כיום ואשכנזי היה נענה לחיזוריו של יאיר לפיד ומתמודד ברשימה כמספר 2 שלו, הייתה יש עתיד מגדילה את כוחה וזוכה ל־19 מנדטים לעומת 11 כיום. לעומת זאת אם אשכנזי היה מתמודד בראשות המחנה הציוני היא הייתה נחלשת ומקבלת 17 מנדטים לעומת 24 מושבים שיש לה כיום בכנסת. 
 

ועדיין, אם בכל זאת יבחר אשכנזי להתמודד במקומו של יצחק הרצוג, יהיה עליו ראשית להתמודד בפריימריז מתישים, לעומת בחירה במפלגת יש עתיד, שבה הוא יקפוץ היישר לצמרת – ככל הנראה לסגנות ולתפקיד שר הביטחון - משום שלפיד קובע בעצמו את הרכב רשימתו.
 

 
אופציה שלישית העומדת בפני אשכנזי, ובשלב זה תיאורטית לחלוטין, היא התמודדותו במפלגת מרכז חדשה בראשות השר לשעבר גדעון סער, שלקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים ויש האומרים כי הוא בודק אפשרות להקים מפלגה חדשה בראשותו, שאליה יחברו כוחות נוספים כמו כולנו בראשות משה כחלון.
על פי הסקר המתפרסם כאן, "רשימת החלומות" בראשות כחלון, אשכנזי וסער הייתה גורפת בקלפי 11 מנדטים - רק מנדט אחד יותר ממספר המנדטים שיש כיום לרשימת כולנו בכנסת ה־20. כך שכלל לא נראה שבתסריט כזה שילוב של שלושת האישים מהווה מכפיל כוח.

התסריטים
 
מנתוני הסקר עולה כי אם אשכנזי ירוץ בראשות המחנה הציוני יקבל גוש הימין הכולל את הליכוד, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וכולנו 62 מנדטים, ובמקרה כזה נתניהו כמובן יוכל להמשיך לכהונה חמישית בתפקיד. על פי הממצאים, את המנדטים האבודים של המחנה הציוני הייתה מקבלת יש עתיד, שבסקר הגדילה את כוחה ל־17 מנדטים. 
 
בתסריט השני, שבו אשכנזי מתמודד כסגנו של יאיר לפיד, התמונה משתנה. במקרה כזה, העבודה הייתה נחלשת ויורדת ל־18 מנדטים, כולנו מתרסקת וזוכה ל־5 מנדטים בלבד. גוש הימין היה זוכה ל־59 מנדטים ומאלץ את נתניהו לפנות לישראל ביתנו. ועדיין, גם במקרה כזה גוש המרכז־שמאל עם 47 מנדטים לא יוכל להרכיב קואליציה בלי תמיכת המפלגות החרדיות ובתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת - אפשרות שנראית דמיונית לחלוטין בשלב זה.
באפשרות של ריצה משותפת של אשכנזי, סער וכחלון הייתה הליכוד יורדת ל־26 מנדטים, והמחנה הציוני בראשות הרצוג הייתה מאבדת ארבעה מנדטים. במקרה כזה נתניהו לא יוכל להרכיב קואליציה ללא רשימת הכוכבים החדשה.