למעלה מחמש שנים מחשיפת מסמך הרפז, החליט היועמ"ש יהודה וינשטיין לסגור את תיק החקירה בפרשה נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, דובר צה"ל לשעבר תא"ל במיל' אבי בניהו, וארז וינר, שהיה ראש לשכתו של אשכנזי. בניהו, שהופיע הערב (שישי) באולפן שישי של ערוץ 2, סיכם את השנים שעברו עליו מאז חשיפת הפרשה, ואמר: "יש לי הרבה לקחים מהאירוע ועשיתי חשבון נפש עם עצמי. אני מסיים חמש שנים קשות מנשוא של עינוי דין ולילה אחד בלי כוכב, ומרגיש הקלה שהתיק נסגר והיועמ"ש, לפחות לגביי, החליט".



עוד אמר בניהו: "עברתי חמש שנים לא פשוטות, ישבתי לילה במעצר ולא הבנתי למה - זה דבר שצריך להתעכב עליו. מה שחשוב זה שלא נמצאו האירועים שתיארו והיועמ"ש עשה עבודה טובה".



לשאלת דני קושמרו, "איפה אתה טעית בפרשת הרפז"?, ענה בניהו: "בשורה התחתונה, אמרתי כבר אז שאני נקי וחף מפשע, והעובדה היא שגם אם שמי הוזכר בדוח, היועמ"ש קיבל את גרסתי וניקה אותי מחוסר אשמה".



על המסמכים המסווגים שנמצאו בביתו אמר בניהו: "קיבלו את זה שהם הגיעו אליי בשגגה. אני נותן לעצמי ציון נמוך על האירוע הזה ומצטער עליו. אני גם מנצל את ההזדמנות הזאת להגיד לקצינים אחרים בצבא לשים לב לעניין הזה".


"אשכנזי היה פופולרי מידי"?


"בסופו של דבר היו אירועים לא נעימים בין לשכת הביטחון לרמטכ"ל. דוח המבקר שופך אור על שני הצדדים ואני שמח שהוסרה העננה מעל ראשו של הרמטכ"ל ושלי", אמר בניהו ודבריו נקטעו ע"י הפאנל באולפן: "לקחת אחריות על המסמכים שהיו בשוגג, אבל ההתנהגות של וינר, של הרמטכ"ל ושלך נקבעה כלא ראויה ע"י קצינים בכירים - האם בסופו של יום לא ניתן לצפות שתגיד שההתנהגות שלכם הייתה לא ראויה"?



על כך ענה בניהו: "עוד שנייה אסגיר את עצמי במשטרת אבו ג'וש, לא שאלתם אותי שאלה אלא אמרתם מאמר שלם - אינני דוברו של אשכנזי אז אל תשאל אותי עליו. הדוח לא מטיל אשמה עליי, ואני שמעתי על המסמך רק עם תחילת החקירה. אני לוקח את האחריות והיועמ"ש, בדוח שקראתי, מקבל את גרסתי לחלוטין". עוד הוסיף בניהו: "כדובר צה"ל הייתי חייל של המדינה במשך הרבה שנים, ואני מצר על הקלות הבלתי נסבלת בה בערב אחד נקשו על דלת ביתי ומצאתי את עצמי מושלך לתא מעצר. אני צריך לעשות חשבון נפש - אבל גם אחרים צריכים לעשות זאת".



"למרות שהתברר שלא עברתם עבירה פלילית, מחקתם שיחה שהוקלטה".


"אני לא מחקתי שום שיחה, התקיימה שיחה ביני לבין ארז וינר ובמקביל בעשר דקות ניהלו הכתב והרמטכ"ל שיחת רכילות על אישי המדינה ובני הזוג שלהם, גם אני וגם ארז חשבנו שכדאי להגן על אותם אנשים ועל מוסד הרמטכ"לות".



"מה השתבש ביו אשכנזי לברק"?


"אני מכיר את חולשת הדרג הפוליטי לדרג המטכ"לי, ובשלב מסוים שהם מגיעים לבולטות ולפופולריות מסוימת - מעבירים עליהם סוג של מכסחת דשא".



"אז אשכנזי היה פופולרי מידי? זו הייתה הבעיה שלו?"


"אני חושב שכן".



עוד אמר בניהו: "שאלו אותי מה אני לוקח מהאירוע הזה ואמרתי בהלצה, או שלא, שלא כדאי להתלוצץ עם אהוד ברק."



האם אחרי הדוח אשכנזי מתאים לדעתך להנהיג את ישראל?


אני לא רוצה לענות על כך, גבי הוא איש ראוי וערכי, אם ילך לפוליטיקה זו החלטה שלו. האם הוא מתאים? ימים יגידו.