התבטאותו של ח"כ עיסאווי פריג' מוקדם יותר היום (שבת) בנוגע לירי בפלסטינית שניסתה לבצע פיגוע בענתות כי "ישראל מעודדת רצח ילדים", מעוררת הדים ברחבי הרשת. פריג' התייחס בדבריו לאירוע בו הקטינה בת ה-13 ניסתה לבצע פיגוע דקירה ביישוב ואיימה על המאבטח, אשר ירה בה למוות.



הח"כ ממפלגת מרצ תיאר את האירוע כך: "היום נורתה למוות ילדה בת 13. מי שיורה למוות בילדה בת 13, אפילו אם היא מחזיקה בידה סכין, מוציא להורג ללא משפט", אמר חבר הכנסת ממרצ. הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצא נגד שרת החוץ השבדית שתקפה את ישראל, ואמר כי "במקום לתקוף את השבדים, טוב יעשה נתניהו אם יסתכל טוב פנימה אל מדינתו שלו, מדינה שמוציאה להורג ילדים ללא משפט".



בפוסט שפירסם שר התחבורה ישראל כץ, הוא תוקף את אמירתו של הח״כ. "ח"כ עיסאווי פריג׳ ממרצ מאשים היום, על רקע חיסולה של המחבלת בת ה-13, שחדרה עם סכין ליישוב ענתות וניסתה לדקור מאבטח: ״זוהי הוצאה להורג ללא משפט״. אלו הם דברי בלע חמורים ושקריים, שישמשו היטב את אוייבי ישראל בעולם, ונשאלת השאלה: איפה גלאון וחבריה? למה הם שותקים? האם מרצ, מפלגה עם רקע ציוני שורשי, הפכה לסניף של בל״ד?" בנוסף לדבריו החריפים צירף תמונה של פריג' לוחץ את ידו של מנהיג הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.




 

ח״כ עיסאווי פריג׳ ממרצ מאשים היום, על רקע חיסולה של המחבלת בת ה-13, שחדרה עם סכין ליישוב ענתות וניסתה לדקור מאבטח: ״זוהי...

Posted by ‎ישראל כץ‎ on Saturday, January 23, 2016

בהודעה לעיתונות הגיב ח"כ עיסאוי פריג' לפוסט של ישראל כץ נגדו: " ישראל כ"ץ ממשיך את הניסיון של הימין לעשות דה לגיטימציה לשמאל. מרצ היתה ותהיה מפלגה שלא מוכנה להיות חלק מהעדר, מפלגה ששואלת שאלות, מפלגה שלא מקבלת את הקלות הבלתי נסבלת בה יורים כאן למוות בבני אדם בכלל ובילדים בפרט, גם אם יש בידם סכין. התחושה היא שהיום קודם כל יורים כדי להרוג, גם בילדים והמדיניות הזו מסוכנת לא רק למי שיורים בהם, אלא גם לחברה שיורה, חברה הולכת ומאבדת הנורמות המוסריות הבסיסיות. אפשר לצהול על מותה של ילדה, אבל הבחירה שלי ושל מרצ היא לשאול שאלות כי בסופו של דבר מדובר במעגל דמים בו כל הרג מזין את ההרג הבא".