המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור בעקבות ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בפרשת הרפז וגוויעת הספקולציות בנוגע לעתידו הפוליטי. במחנה הציוני נשמעו בסוף השבוע קולות בעד ונגד האפשרות לצרפו למפלגה. בעוד מספר 2 במחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני, שבה וקראה לאשכנזי להצטרף למחנה הציוני - נשמעו במפלגה גם קולות אחרים. באירוע שבתרבות ברמת גן אמרה אתמול ח"כ לבני על אשכנזי: "מדובר ברמטכ״ל לשעבר שמבין את מגבלות הכוח ואת הצורך בצעדים מדיניים. המטרה הגדולה היא להחליף את דרכה של הממשלה, ואני אשמח אם יבוא לפוליטיקה, ובתוך הפוליטיקה - למחנה הציוני".



לעומתה הסתייג חברה לסיעה, ח"כ איתן כבל, ממה שכינה "פסטיבל גבי אשכנזי", וכתב בדף הפייסבוק שלו כי איש אינו יודע למעשה מהן דעותיו האמיתיות של אשכנזי ולמי הצביע בבחירות. לכן, הציע, "בואו נחזל"ש (נחזיר לשגרה) את חגיגות הגבי, כי אם לי אין מושג מיהו - אזי בטוח שלרוב הציבור אין מושג".



ח"כ כבל אמר תחילה בתשובה לשאלה כי ישמח מהצטרפותו של אשכנזי למפלגת העבודה. אולם ציין כי "שעה לאחר מכן חשבתי על תשובתי ולפתע הרגשתי מגוחך עד כאב. מדוע השבתי שאשמח אם יצטרף? הרי איני יודע כלל מהן דעותיו. מה דעתו על מתווה הגז? מה הוא חושב על פערי השכר בחברה הישראלית? האם הוא תומך בהעלאת שכר המינימום? ומה דעתו לגבי תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, גיור כהלכה ובלעדיות של הרבנות על הכשרות? האם הוא יתמוך בהצעה לאסור פתיחת עסקים בשבת? ובכלל, מהן דעותיו החל מהשאלות בענייני חוץ וביטחון ועד לשאלות החברתיות־כלכליות?".



כבל הוסיף כי בסקרי סוף השבוע נבדקו תחזיות פוליטיות שונות למקרה שאשכנזי יצטרף לעבודה, ליש עתיד או לאיחוד של מפלגות, ושאל: "האם עמדותיו של גבי כל כך לא חשובות? האם גבי האדם לא חשוב ובעצם אנו סוקרים רק דימוי?".



כבל הוסיף: "מנקודת מבטי, מפלגת העבודה לא זקוקה לביטחוניסט, אלא היא עצמה צריכה להיות ביטחוניסטית. השיח הפך להיות שיח משיחי, כך שדעותיך כלל לא חשובות, אבל כבר למדנו שמשיח לא בא ומשיח גם לא מטלפן.


"מאז רצח רבין ז״ל אנו עסוקים בלחפש משיח, כדי שזה לא יצריך מאיתנו לעשות את מה שכל כך מתבקש - לעבוד קשה ולברר בניקיון דעת ולב מדוע הציבור הישראלי עזב אותנו. ואולי גבי בכלל הצביע לישראל ביתנו או לליכוד ואולי לבנט?".



בתוך כך, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) קרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד לאחד שורות עם המחנה הציוני. שכן אחרת, לטענתו, לפיד יכתיר שוב את בנימין נתניהו לראש הממשלה.



"בעקבות ריבוי הסקרים בשבוע האחרון ישנה מסקנה אחת ברורה: רק חיבור בין מפלגות המרכז־שמאל וריצה תחת מפלגה דמוקרטית אחת גדולה יכולים להוביל למפץ פוליטי, שיוביל למהפך שמדינת ישראל כל כך זקוקה לו", כתב ח"כ חסון בפייסבוק.



"לא הרבה במחנה המרכז־שמאל יודו בזה ולכן מישהו חייב לקרוא לילד בשמו: המשך ריצת היחיד של יאיר לפיד תכתיר את בנימין נתניהו בפעם החמישית כראש ממשלה".



אבי בניהו התייחס בראיון לחדשות ערוץ 2 ועקץ את שר הביטחון לשעבר אהוד ברק "הלקח שלי הוא שאסור להסתבך עם אהוד ברק. הוא שלח לי שליח וביקש ממני להתפטר כשסירבתי להיות ראש לשכתו". עוד אמר בניהו על החקירה כי היא הייתה: "ים של ראיות שחיפשו לו פשע וחקירה שנוהלה בצד אחד של המגרש. אין בי טינה כלפי איש - לא כלפי ברק, לא כלפי גלנט, לא כלפי עיתונאים. כל אחד יעשה את חשבון הנפש שלו".


ובזמן שהמערכת הפוליטית כולה עוסקת באשכנזי צולם הרמטכ"ל לשעבר מניח תפילין. אשכנזי נצפה מטייל בסוף השבוע בראש פינה, שם נתקל בחסיד חב"ד שהזמין אותו להניח תפילין ב"טנק המצוות" של החסידות.