עימות חריג בישיבת הממשלה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, ישראל כץ, התעמתו היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה, בשל רצונו של נתניהו לקדם את רפורמת המוניות של חברת "אובר" (Uber) והתנגדותו של כץ.
 
הכל החל כאשר השר כץ שיבח את הוזלת המים שיזם דרעי ואמר שהדרך האמיתית להוזיל את יוקר המחיה היא על ידי יצירת תחרות, כמו שעשה ברפורמת "השמים הפתוחים". נתניהו אמר בתגובה: "נכון, אתה הובלת, אבל עם 'אובר' זה אחרת. צריך לדאוג לתחרות. פגשתי את מנכ"ל 'אובר' בדאבוס, שהתלונן על החסימה בישראל לרפורמה ששיגעה את ארצות הברית, ואפשרה לרבים להשתמש בכלי הרכב שלהם כמונית ובכך להוזיל את מחירי המוניות באופן דרמטי".
 

פותח השמים לתחרות


כץ ענה בתגובה: "לי אתה אומר את זה? אני שפותח השמים לתחרות? ואת הנמלים והרכבת? אין לי בעיה עם 'אובר', רק שיפעלו במסגרת החוק. אם אתה רוצה - קח את זה לטיפולך. אני מוכן להעביר נושא זה לטיפולך אלא אם כן יש לך ניגוד עניינים לעסוק בנושא התחבורה" (ובכך רמז לעיסוק משרד עו"ד שמרון מולכו, פרקליטי ראש הממשלה, בתחום).
נתניהו אמר בתגובה לכץ: "תנוח דעתך,  אין שום ניגוד עניינים ואני אשקול את זה בחיוב". אז, הסביר כץ כי "המוצר ש'אובר' רוצים להכניס הוא בעייתי בכל העולם בשל תחרות לא הוגנת ובישראל עוד יותר - בגלל בעיות ביטחון פנים. מה יקרה אם נהג לא מזוהה ממחנה הפליטים בשועפט שיש לו מספר צהוב יאסוף נוסע ויחטוף אותו? מה עם מי ששילם כסף עבור רישיון למונית? מי יפצה אותו?", ולכך ענה נתניהו - "תשלח אותו אלי".

כץ תקף את רה"מ ואמר: "תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לאזרחי מדינת ישראל. תחרות צריכה הוגנת ומועילה, קידמתי רפורמות לטובת אזרחי ישראל מול הגופים החזקים ביותר במשק".