דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל, התייחס הבוקר (שני) לסערה שעוררה הביקורת שמתח על המצב בשטחים ומה שהגדיר כ"קיפאון מדיני", באותו היום בו התקיימה הלווייתה של דפנה מאיר ז"ל, שנרצחה בפיגוע בעתניאל. הבוקר אמר: "אני מבין שהעיתוי לא היה הכי טוב, התחלתי עם גינוי של פיגועים והיו רק משפט או שניים שגרמו למחלוקת, ואם זה פגע חס וחלילה במשפחת מאיר או כל מי שהתאבל על דפנה, בוודאי שאני מתחרט על זה". 



עוד אמר על המציאות בשטחים: "אנחנו חושבים שהמציאות הנוכחית מובילה לכיוון תוצאה דו-לאומית, וזה לא אינטרס של אף צד".



כזכור, לפני כשבוע אמר שפירו את הדברים שעוררו סערה, כשיצא בביקורת נגד התנהלות ישראל בגדה המערבית. שפירו שיבח את ההתקדמות בחקירת ההצתה בדומא, אולם הדגיש כי יש טיפול לקוי מצד הרשויות הישראליות באלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים.

בכנס המכון למחקרי בטחון לאומי, אמר שפירו: "יש יותר מדי מקרים שבהם ישראלים בגדה נוטלים את החוק לידיהם ואינם נחקרים. אין חקירות ממצות ולעתים נדמה כי לישראל יש שני סטנדרטים של אכיפת חוק בגדה המערבית - אחד עבור יהודים ואחר עבור פלסטינים". שפירו אמר כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה למנוע מישראל להפוך למדינה דו-לאומית וכי "יש למצוא דרכים לשימור פתרון שתי המדינות". הוא ציין כי הממשל האמריקאי "מודאג נוכח מדיניות ההתנחלויות של ממשלת ישראל, "שמעלה סימני שאלה לגבי כוונותיה של ישראל". 
 
לשכת ראש הממשלה הגיבה בחריפות לדברים של שפירו: "דברי השגריר, ביום שבו קוברים אם לשישה שנרצחה, וביום שבו נדקרת אישה הרה - אינם מקובלים ואינם נכונים. ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים. מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית, שממשיכה להסית ומסרבת למו"מ".

אחרי סערת נאומו נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושפירו, והשניים וליבנו את הסוגיות שבמחלוקת. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי שפירו הגיע לפגישה עם משלחת מחוקקים והשניים ליבנו את העניינים לפני הפגישה. בנוסף, השניים שוחחו על חבילת הפיצוי הביטחונית לישראל בעקבות ההסכם עם איראן והסרת הסנקציות מעליה.