הדי העימות החריף שהיה אתמול בישיבת הממשלה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר התחבורה ישראל כץ סביב כנסית חברת "אובר", המאפשרת באמצעות אפליקציה ייחודית נסיעה בתשלום במכוניות פרטיות, הגיעה הבוקר (שני) לוועדת הכלכלה של הכנסת.
 
"אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב, עם כל הכבוד. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים", אמר הבוקר השר כץ בוועדה.

"מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים", הוסיף השר כץ. 
 

הוויכוח אתמול בישיבת הממשלה פרץ לאחר שנתניהו סיפר כי נפגש בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס עם מנכ"ל חברת אובר האמריקאית המאפשרת באמצעות אפליקציה ייעודית הסעה בתשלום בין נהגים פרטיים הנוסעים ליעד מסוים. נתניהו אמר כי הוא מבקש לקיים על כך דיון בקרוב כדי להגביר תחרות בשוק המניות, כשם שעשה ברפורמת השמים הפתוחים.
 
נתניהו סיפר כי מנכ"ל "אובר" התלונן על החסימה בישראל לרפורמה ששיגעה את ארצות הברית ואפשרה לרבים להשתמש בכלי הרכב שלהם כמונית ובכך להוזיל את מחירי המוניות באופן דרמטי.
כץ ענה בתגובה: "לי אתה אומר את זה? אני שפותח השמים לתחרות? ואת הנמלים והרכבת? אין לי בעיה עם 'אובר', רק שיפעלו במסגרת החוק. אם אתה רוצה - קח את זה לטיפולך. אני מוכן להעביר נושא זה לטיפולך אלא אם כן יש לך ניגוד עניינים לעסוק בנושא התחבורה" (ובכך רמז לעיסוק משרד עו"ד שמרון מולכו, פרקליטי ראש הממשלה, בתחום).
נתניהו אמר בתגובה לכץ: "תנוח דעתך,  אין שום ניגוד עניינים ואני אשקול את זה בחיוב". אז, הסביר כץ כי "המוצר ש'אובר' רוצים להכניס הוא בעייתי בכל העולם בשל תחרות לא הוגנת ובישראל עוד יותר - בגלל בעיות ביטחון פנים. מה יקרה אם נהג לא מזוהה ממחנה הפליטים בשועפט שיש לו מספר צהוב יאסוף נוסע ויחטוף אותו? מה עם מי ששילם כסף עבור רישיון למונית? מי יפצה אותו?", ולכך ענה נתניהו - "תשלח אותו אלי".
כץ תקף את רה"מ ואמר: "תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לאזרחי מדינת ישראל. תחרות צריכה הוגנת ומועילה, קידמתי רפורמות לטובת אזרחי ישראל מול הגופים החזקים ביותר במשק".