ועדת החוקה אישרה היום (שני) נוסח מתוקן של "חוק המישוש", שיעלה בהמשך היום להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הנוסח החדש קורא לאפשר לשוטרים לבצע חיפושים על אזרחים רק במקרה של "חשד סביר" לנשיאת נשק, זאת בניגוד לנוסח הקודם ומעורר המחלוקת שלא חייב עילה זו. ההצעה הועלתה על רקע ההסלמה הביטחונית שנרשמה בחודשים האחרונים. 


לאחר התיקון בנוסח החוק, ששמו הרשמי "חוק סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור", הוסרו 53 הסתייגויות שהוצבו לו. שבעה ח"כים תמכו בהצעת החוק ושישה התנגדו לו. 
יו"ר הועדה, ח"כ סלומינסקי (הבית היהודי), אמר כי "הוועדה שינתה את החוק באופן משמעותי ואני שמח שדרישתי לחשד סביר התקבלה על-ידי הגורמים השונים. הצלחנו להרחיב את יכולת המשטרה לערוך חיפוש ובכך שינינו דרמטית את יכולתה לפעול. מצאנו פשרה לפיה מצד אחד אנחנו נותנים כוח למשטרה להילחם באלימות ומצד שני שומרים על כבוד האדם, ולכן לא ייערך חיפוש אלא אם יש חשד לנשיאת נשק, כאשר ההצעה בקריאה ראשונה דיברה על יכולת המשטרה לערוך חיפוש בלי חשד סביר". 

מנגד, חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד), הביעה התנגדות לחוק וטענה כי הוא יביא ל"פרופיילינג" ויגרום לכך ש"ייטפלו לערבים, אתיופים, בעלי חזות מזרחית ואז רוסים". טענותיה מצטרפות לשורת התנגדויות משמעותית שהביעו גורמים באופוזיציה ובארגוני זכויות אדם שונים. עיקר הטענות נגד ההצעה גרסו כי  היא תוביל להעמקת האפליה של מיעוטים ולפגיעה בזכויות האדם שלהם.