חבר הכנסת איתן כבל, מבכירי "המחנה הציוני", תקף היום (שני) את חברת הכנסת שלי יחימוביץ' בשיחה עם נסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". זאת על רקע העימות שנגרם בין יחימוביץ' ליו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, לאחר שזה טען כי פתרון שתי המדינות אינו אפשרי כרגע בשל ההסתה הפלסטינית. 




 
"מי שהוריד את הדגל המדיני הייתה שלי, כשהיא הובילה את מפלגת העבודה", אמר כבל. "זכותה לומר את דעתה והביקורת שלה לגיטימית בעת הזו, כמו שהייתה הביקורת כלפיה בעת ההיא. היא הרגיזה את בוז'י אז קצת 'שמח' אצלנו, לא נורא, לא קרה כלום. זה לא משהו שעכשיו נשבור עליו כלים. זו אחת התקופות היותר שקטות במפלגה. באמירה שלה, שלי נתנה לבוז'י את הביטוי הטוב ביותר, שגם פרסומאים לא היו מצליחים. אם הוא רוצה למרכז, והוא עושה נכון, את 'המחנה הציוני', את 'מפלגת העבודה', שלי נתנה לו את הרוח הגבית".

משעל אמר כי "שלי טוענת שבוז'י פוזל לימין", וכבל ענה: "אני לא מקבל את זה. אנחנו לא 'ימין', ואנחנו גם לא 'שמאל'. אני לא אוהב את המילה הזאת 'מרכז'. תמיד האמנו בקרב על המדינה היהודית וכדי להגיע למצב שתהיה פה מדינה יהודית עם רוב יהודי ולא רוב ערבי, המשמעות היא שצריך להיכנס לאיזה סוג של תהליך. בצד השני, זה לא שבדיוק עכשיו מישהו מחכה לנו, מצא מין את מינו. מצא נתניהו את אבו מאזן, מצא אבו מאזן את נתניהו. כי מה שחשוב זה לא התוכנית, אלא המנהיגות, ובמקום שאין מנהיגים לא יהיה הסכם, ולא תהיה התקדמות, והכל דיבורים בעלמא".
משעל המשיך להקשות וציין "כשבוז'י אומר שלא יהיה בקרוב הסכם עם הפלסטינים, אומרת שלי שזה סותר את ערכי תנועת העבודה של פיתרון שתי המדינות", וכבל השיב: "ממש לא. לאורך כל השנים יצחק הרצוג הוביל ומוביל את עניין המשא ומתן עם הפלסטינים בחזית המדינית. הוא אמר את הדבר הזה ממקום אחר, שענייני הביטחון הם הערך העליון והראשון, ומבלי שנצליח לתת את התשובה הביטחונית לטרור, יקשה עלינו ללכת למהלך של משא ומתן. אני מוכן ללכת כברת דרך ארוכה למען השלום, אבל בנסיבות של היום המציאות לא מאפשרת, וזה לא משנה אם התכנית של הרצוג יותר טובה משל שלי. אין היום את המנהיגות שיכולה לקחת אותנו למקום הזה".
כבל המשיך ואמר כי "לאורך כל הדרך חטפנו בגלל נושאים מדיניים. אין לך מספיק אצבעות בידיים וברגליים כדי לספור את התכניות המדיניות שקיימות היום במפלגת העבודה. אבל תוכנית מדינית כיום, עם איפה יעבור הקו ומי ייכנס מאיפה לאיפה, אין פתטי מזה בימים אלה. הבעיה היא לא תוכנית מדינית. לרבין וחוסיין, בגין וסאדאת, לא הייתה תוכנית מדינית כשעשו שלום. הם החליטו שהגיעה העת והוליכו את המהלך".
משעל שאל מה ההבדל בינם לבין רוה"מ נתניהו אם אין שום סיכוי להסדר מדיני, וכבל השיב כי "אפילו עם משקפת אנחנו לא עומדים לידו. אנחנו לא מפלגה שאומרת רק 'לא', אנחנו חותרים למדינה יהודית ולא למדינה דו-לאומית כפי שהולך ונרקם כאן. אנחנו לא מאפסנים את החלום שלנו. לעולם לא נוריד את הדגל הזה". 
ערך: אסף נבו

"משעל על הבוקר" עם נסים משעל, כל בוקר ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"