מליאת הכנסת נעלה את דיוניה להיום (שני) מבלי לדון ולהצביע על חוק העמותות השנוי במחלוקת. יו"ר הכסת הודיע לחברי הכנסת כי קצין הכנסת, יוסי גריף, מסר לו שבעקבות התייעצות עם המשטרה ועיריית ירושלים, הוא ממליץ לסיים את ישיבת המליאה בגלל מזג האוויר, כדי שכל וחברי הכנסת ועובדי המשכן יוכלו להגיע לביתם.



לפיכך, הודיע אדלשטיין על נעילת הישיבה. הוא הוסיף כי מחר תימסר הודעה על התנהלות הדיונים בכנסת לאור התפתחות מזג האוויר. בשלב זה הודיעו כבר ועדות העבודה, הרווחה והבריאות, ועדת הכלכלה והוועדה לקידום מעמד האשה, הודיעו על ביטול ישיבותיהן למחר.



ההחלטה באה לאחר שמספר חברי כנסת פנו ליו"ר הכנסת, בגלל שחששו להיתקע בירושלים בשל כוונת המשטרה לסגור את כביש מספר 1. עד שהסתיימה הישיבה, הספיקה המליאה להצביע על הצעות אי האמון בממשלה ולהביע את את חבר הכנסת החדש יגאל גואטה מש"ס. 



יצוין, כי בשורות קואליציה התגלו בקיעים לארח שחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', אורן חזן ואיוב קרא הודיעו כי אין בכוונתם להשתתף בהצבעה על חוק העמותות במחאה על סילוק המתנחלים מבתי המריבה בחברון. לפיכך, תנאי מזג האוויר סייעה לקואליציה להימנע ממבוכה גדולה, למרות שהצעת החוק היתה צפויה לעבור בעזרת תמיכתם של חברי סיעת ישראל ביתנו. 



בתוך כך, מימשו אחר הצהריים  חברי הכנסת סמוטריץ' וחזן את איומם, ולא תמכו בקואליציה בהצבעת אי אמון נגד הממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה נדחתה על חודו של קול - 50 מול 49 -  אך שני חברי הכנסת לא נכנסו לאולם המליאה למרות שהיו במשכן. 
קודם לכן בישיבת סיעת הליכוד תקפו רבים מחברי הסיעה את ח"כ חזן על התנהלותו ועל החלטתו שלא להצביע עם הקואליציה. השר זאב אלקין, סגן השר ז'קי לוי, ח"כ דוד ביטן ואחרים מתחו עליו ביקורת חריפה. חזן, מנגד, אמר לראש הממשלה: "אני מבקש לחזק אותך. מדובר באידיאולוגיה ולא בכסאולוגיה. עמדותי רק מחזקות את הליכוד ואת ראש הממשלה. בתגובה אמר לו נתניהו: "אני לא צריך את החיזוקים שלך. אני 26 שנים חבר כנסת ורק פעם אחת הצבעתי נגד הקואליציה". 
חברים בסיעה האשימו את חזן בכך שהוא גורם נזק לקואליציה, ולדברי חברי כנסת שנכחו בדיון, בשלב מסוים הוא נטש בזעם את חדר סיעת הליכוד.