מזכ"ל מפלגת העבודה חיליק בר תקף את יו"ר המפלגה יצחק (בוז'י) הרצוג על דבריו לנשיא צרפת, לפיהם רעיון שתי המדינות לא רלוונטי. "באיזו סמכות הוא אומר זאת? מה הוא בן אדם פרטי? מרצה באוניברסיטה? הוא יו"ר העבודה, ומכהן כיו"ר האופוזיציה הוא לא מפנים שהוא יו"ר מפלגת העבודה", אמר בר והוסיף "אם לא הייתי מזכ"ל המפלגה, הייתי נכנס בבוז'י פי 10 ממה ששלי עשתה". 

בהקלטות שפורסמו בערוץ 2, בהן דיבר בר עם פעיל מפלגת העבודה והוקלט ללא ידיעתו, יצר בר נגד יושב הראש שלו, על כך שלטענתו הוא קורץ למרכז: "הוא לא מפנים שהוא יו"ר מפלגת העבודה, שהוא ראש של מחנה גדול. מתי הוא יבין את זה? כשיאיר לפיד יחסל אותנו לעזאזל? אמרתי לו עשרות פעמים, מותר לקרוץ למרכז, אבל אם הוא ינסה להיות חיקוי עלוב של נתניהו אנשים יבחרו במקור, או חלילה בברירת מחדל כמו יאיר לפיד". 


במהלך השידור בערוץ 2, הגיב בר להקלטות, והסביר את דבריו: "אנחנו לא נבחרנו לייצג דעתו של אדם, אנחנו מייצגים מחנה שבליבו רעיון שתי המדינות". גם ח"כ איתן כבל התייחס לדברים ואמר: "יש ויכוח במחנה הציוני, ולכן תהיה ועידה אידאולוגית. אני חושב שנסחפנו. הרצוג רחוק מלא להאמין ברעיון שתי המדינות, אני רוצה לחדד את המנהיגות שלנו, כולנו נעזור להרצוג לחדד את הרעיון הזה". 

הרצוג נפגש בתחילת השבוע עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר החוץ הצרפתי לורן פביוס בארמון האליזה, בפגישה השתתפה גם שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן-נון. הרצוג אמר להולנד במהלך הפגישה כי: "אני חסיד גדול של חזון שתי המדינות אבל אנחנו צריכים להיות ריאליים. הוא לא יכול להתממש עכשיו. השנאה וההסתה בקרב הפלסטינים גדולה מדי, העוינות בין העמים וחוסר היכולת של המנהיגים מונעים זאת. היפרדות וביטחון הן צעד ראשון הכרחי בדרך לחזון שתי המדינות".