שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון תקף בחריפות היום (שישי) בוועידת ה"ליכודיאדה" באילת את מפרי החוק ביהודה ושומרון ואמר כי מעשיהם מהווים "ירייה ברגלה של המדינה וירייה בראשה של ההתיישבות". יעלון כיוון את דבריו למתנחלים וגם לפעילי ליכוד שנכנסו ללא אישור לבתי המריבה בחברון לפני שבוע. "לא אתן להם לפגוע, לא בחוק ולא בהתיישבות", הוסיף יעלון. לדבריו מדובר בגורמים שמנסים להכניס רוח רעה לליכוד והוסיף: "לי לא צריך להטיף על התיישבות, אפשר להתיישב בהתאם לחוק, אנחנו לא בתקופה העות'מאנית או המנדטורית, יש להתיישב על פי החוק".



מספר פעילים בקרב אנשי הליכוד ובראשם צחי דיקשטיין, ממחוז הליכוד ביו"ש קראו לעברו קריאות ביניים אך הקהל הרב השתיק אותם. יעלון הוסיף ואמר "אשמח לאכלס את הבתים בחברון, אבל מי שרוצה את טובת ההתיישבות לא פולש לבתים ללא אישור של הממשלה, גם אם יש לו אישור שקנה אותם. במעשים כאלה צריך אישור ממשלה והפעלת שיקול מדיני".



יעלון התייחס לביקורת שהופנו נגדו בעקבות פינוי המתבצרים בבתים בחברון. "אם רוצים לעשות פרובוקציות פוליטיות ולהשתלח בי ובראש הממשלה 'אהלן וסהלן' אבל אני מציע שאנשי ליכוד לא יהיו מעורבים בזה", אמר יעלון לקול תשואות הקהל. לקול תשואות הקהל.




"צריך להילחם מול הטרור עם נבוט עבה"



בתוך כך התייחס שר הביטחון לגל הטרור ואמר: "צריך להילחם מול הטרור עם נבוט עבה אך צריך לא לאבד צלם אנוש ולא לפגוע באוכלוסייה אזרחית לא מעורבת. אני שומע יסמאות, 'לחסל, לחסל', מה זה נותן? אנשים אומרים לי 'תעשה חומת מגן 2'. אנחנו צריכים חומת מגן? כשצריכים לעצור מחבל אנחנו נכנסים לחברון, לבית לחם ולשכם. מדיניות ביטחונית לא מנהלים בססמאות, אין מהלך אחד שיגמור את זה, מה שכן יגמור, זה קיר הברזל של ז'בוטינסקי. צריך להתמודד עם הטרור בקור רוח ואנו נדע לנצח את זה".



יעלון דיבר בהרחבה על כך שבזכות כוחה הצבאי מצליחה מדינת ישראל להרתיע את ארגוני הטרור ובהם דאעש, חיזבאללה וחמאס ואמר כי מדי פעם הם מופתעים מיכולתו של צה"ל כמו חיסול חוליית מחבלים שירתה פגזים לעבר יישובים ישראלים בגולן ויצאה ברכב פרטי לכיוון רמת הגולן, לעבר דמשק. "הם מתפלאים איך דקות אחדות אחרי שהרכב התחיל לנסוע, פגע בו טיל והם חוסלו. הפעלנו נגדם נבוט עבה מאוד כדי שלא יתעסקו אתנו", אמר יעלון.



עוד במסגרת אירועי היום ב"ליכודיאדה" יופיע לראשונה לפני חברי הליכוד, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת שהודיע לאחרונה על התפקדותו למפלגה. ברקת התקבל בתשואות ובחיבוקים ושר הביטחון יעלון בירך אותו על הצטרפותו למפלגת הליכוד.