גוברת המתיחות במפלגת המחנה הציוני: ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה הבוקר (שבת) כי ישנה סבירות גבוהה שתתמודד מול יצחק הרצוג על תפקיד יושבת ראש המפלגה, אך הדגישה כי עדיין לא קיבלה החלטה סופית בעניין. עוד הוסיפה: "יש לי ביקורת על הרצוג בחלק מהדברים, אני בשיתוף פעולה איתו אבל יש לי חובה כאחת ממנהיגות מפלגת העבודה לומר את עמדתי כשאני מרגישה שקורים דברים שהם לא נכונים".

במסגרת אירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא, תקפה יחימוביץ' את דבריו של יו"ר המפלגה כי פתרון שתי המדינות איננו ישים: "בתוך מפלגה דמוקרטית לא יכולנו להרשות לעצמנו שלא לומר מה אנחנו חושבים על הדברים של ח"כ הרצוג. לא צריך את מפלגת העבודה לדברים שהוא אמר, גם נתניהו לא היה מעז לומר דבר כל כך קיצוני שלא מתאים לתפיסת עולמנו. זה שגוי, אני לא מסכימה עם זה".



מלשכתו של הרצוג הגיבו על דברי יחימוביץ', ואמרו כי "נתניהו לא מעז להתבטא כמו הרצוג, כי נתניהו מחושק על ידי המשיחיים שלו מהימין הקיצוני. האם שלי תומכת בחזון המדינה הערבית-יהודית של המשיחיים? האם זאת הסיבה שהיא מתנגדת לתכנית ההפרדה של הרצוג שתעצור את המדינה הערבית-יהודית ותבטיח שישראל תישאר מדינה יהודית?". 



הקואליציה מאוד רופפת עכשיו


יחימוביץ' התייחסה לשמועות על כוונתה להתמודד לראשות ההסתדרות, ואמרה כי "ההסתדרות היא גוף חשוב מאין כמותו אך הדבר לא עומד על הפרק". היא הוסיפה כי היא מרוצה מתפקודו של היו"ר המכהן אבי ניסנקורן. 



יושבת ראש העבודה לשעבר אמרה כי דבריו של הרצוג לנשיא צרפת פרנסואה הולנד, היו "שליפה מהמותן" שנועדו לקרוץ למצביעי הימין: "אם יש משהו שגל הטרור האחרון מראה לנו שכשהוא מתרחש בממשלת ימין שבכוח הצבא לא נצליח לשים קץ לטרור, חייבת להיות זרוע מדינית ואנחנו אלה שצריכים לדחוק בראש הממשלה למצוא פתרון מדיני דווקא בגלל שקשה. אני והרצוג חולקים את אותה השקפת עולם מדינית, לו הייתי חושבת שהוא משנה את תפיסת עולמו והוא בא ונועץ בנו והיינו מקיימים דיאלוג על שינוי קוויה היסוד של מפלגת העבודה הייתי מכבדת את זה יותר. אני חושבת שזו היתה שליפה מהמותן. לנסות למצוא חן בעיני ציבור המצביעים של נתניהו ובנט ולשם כך לשנות אידיאולוגיה בצורה כל כך קיצונית ופתאומית".



יחימוביץ' סיימה את דבריה בביקורת על התנהלות האופוזיציה, שלדבריה לא חזקה מספיק: "הקואליציה מאוד רופפת עכשיו ולכן יש לנו כאופוזיציה הזדמנות ולצערי אנחנו לא מנצלים את זה, האופוזיציה לא מספיק חזקה ואגרסיבית. אם מחליטים שכולם מתקזזים עם כולם כשסילבן שלום לא התפטר או כשאורן חזן עושה מה שהוא רוצה והולכים לשבע ברכות של אריה דרעי, זה דבר שאופוזיציה לא עושה".