"מדינת ישראל לא תלך תחת איומים למשא ומתן", כך אמר הבוקר (שבת) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שהתייחס לאולטימטום שהציבה צרפת לישראל, לפיו אם לא יחודש המשא ומתן עם הפלסטינים, היא תכיר חד צדדית במדינה פלסטינית. 



באירוע "שבתרבות" תקף לפיד את התנהלות הממשלה ואמר כי "הדבר הזה מצביע זה על ההידרדרות החמורה של מעמדנו הבינלאומי. זה לא היה קורה פעם. לא היה קורה פעם שחברה במועצת הביטחון של האו"ם מודיעה שהיא תכיר חד צדדית בפלסטינים בלי לשאול אותנו לפני כן". 
 לפיד הדגיש כי "מדינת ישראל לא תלך תחת איומים למשא ומתן. לא יגררו אותנו באיומים לשולחן המשא ומתן. מדינות סוברניות לא מקבלות את זה. צריך ללכת בתנאים שלנו, בקצב שלנו מתוך ההבנה שלו שאנחנו לא רוצים ואסור לנו ולהגיע למצב שבו ננסה לבלוע אל קרבנו 3.5 מיליון פלסטינים, אבל לא כך". 

 בהמשך התייחס לפיד לסערה סביב "חוק הנאמנות" של הרשה מירי רגב. "בוא ניקח את האירוע האחרון רק בשביל שתדעו, החוק שעליו היא מדברת קיים. יש חוק כזה. יש חקיקה שמאפשרת לשר אוצר להחליט על המימון של תיאטראות, מופעים וזה בסדר", אמר יו"ר יש עתיד. "מדינה רשאית להגיד אני רוצה לוודא לאן הולך הכסף של אזרחיה. שהיה בחיפה בתאטרון קטן שעשה הצגה שמבוססת על זיכרונותיו הנוגעים ללב של מחבל שרצח חייל ישראלי, אני לא חשבתי שצריך לממן אותו". 
לפיד הסביר כי מדובר בספין פוליטי: "מה שקרה פה זה שיש יוזמה שנקראת "הליכודיאדה" באילת ולפני "הליכודיאדה" צריך לחולל איזה מהומה כדי "שהליכודיאדה"  תהיה משעשעת. אז מכנסים את ועדת החינוך של הכנסת מצהירים בקול רם על חוק שכבר קיים וגורמים נזק אדיר, אדיר, לדימוי הבינלאומי שלנו ונוסעים לליכודיאדה. זה לא התנהלות של ממשלה, זה חוסר אחריות לאומי".