יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, הותקף לאחרונה לא מעט, בעיקר מהמחנה שלו, על דבריו לנשיא צרפת, לפיהם רעיון שתי המדינות איננו ישים. גם בליכוד ובלשכת ראש הממשלה תקפו את הרצוג על רקע האולטימטום הצרפתי לישראל, וטענו שלביקור של הרצוג היה קשר למהלך ושהוא אף הציע אותה לצרפתים. הבוקר (ראשון) דחה הרצוג את הדברים על הסף: "זה פשוט מופרך מהיסוד, ומראה עד כמה לשכת רה"מ התחלקה על השכל, זה עוד רעיון הזוי מראשו של בנימין נתניהו". 



בראיון לגלי צה"ל, אמר הרצוג כי לא היה דוחה על הסף את קיום הוועידה הבינלאומית שהציעה צרפת, ואמר כי לא היה מחרים אותה בהכרח: "תלוי בוועידה, בתנאי הבסיס שלה ועל מה הולכים לדבר". הוא הדגיש  כי הוא "מאמין בחזון שתי המדינות". לדבריו, "זה לא מתממש כי שני המנהיגים, נתניהו ואבו מאזן, משחקים חתול ועכבר ומפילים את האשמה אחד על השני. זה בלתי נסבל, יש פה טרור יום יום ונרצחים עשרות ישראלים". 



ההצעה של יו"ר האופוזיציה, היא לבצע בין השאר מהלכים חד צדדים בטחוניים: "עד שנגיע לחזון שתי המדינות, בואו נלך בקטנות ונעשה צעדים בוני אמון עם הפלסטינים. אני מאמין בחזון שתי המדינות. ליברמן וביבי לא מאמינים בחזון הזה והם מדברים מהשפה ולחוץ. אני מציע מהלכים שישראל תנקוט, שיקרבו וישמרו את החזון הזה, על ידי היפרדות". 



הרצוג התייחס למתקפות עליו משמאל, בין היתר על ידי יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ויו"ר מרצ זהבה גלאון שתקפו אותו בחריפות, כמו גם ח"כ שלי יחימוביץ', שביקרה קשות את דבריו בצפת, ואף הודיעה כי יש סיכויים טובים שתרוץ מולו בפריימריס: "אם שלי, זהבה גלאון ועודה תוקפים אותי באותן מילים כנראה שאני עושה משהו נכון. לא מוכן להפוך את התנועה שלי לסניף של מרצ". 



לדברי יו"ר המחנה הציוני, הדיבורים בשמאל על כך שהוא לא מנהיג שיכול לנצח את נתניהו אינם נכונים. "מנהיגים היו במצבים דומים לשלי וניצחו. ואני הוכחתי יכולת לנצח לא פעם ולא פעמיים. במערכת הבחירות הזו היו כאלו שאמרו שאין לי סיכוי ולא אעבור את העשרה מנדטים. פוליטיקה זה עליות ומורדות. לא רוצה להפוך את התנועה שלי לסניף של מרצ, אנחנו היחידים שיכולים להוות אלטרנטיבה".