שר התיירות יריב לוין ממפלגת הליכוד שוחח הבוקר (ראשון) עם ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על פרשת הריגול של ארצות הברית ובריטניה נגד ישראל שנחשפה בסוף השבוע, ועל היוזמה הצרפתית לוועידה ישראלית-פלסטינית והלחץ הבינלאומי שמופעל על ישראל. על נושא הריגול אמר השר: "מדובר בריגול שנעשה בהיקפים מאוד גדולים, יותר ממה שנחשף. זה מקומם כיוון שנדרש מאיתנו סטנדרט כפול. אותן מדינות שאומרות לנו שאסור לנו לרגל אחריהן, עושות את זה כלפינו. זה לא מקובל לחלוטין. אז או שלא מרגלים אחד אחרי השני באופן הדדי או שלא דורשים מאיתנו מה שהן דורשות מעצמן. החשיפה הזו מחייבת את אותן מדינות לתת דין וחשבון ולקבל החלטה אמיתית שהן מפסיקות עם העניין הזה להבא, או שהן אינן יכולות לבוא אלינו בטענות אם אנחנו ננקוט פעולות דומות".


"אולי לא מאמינים לישראל, ורצו לפקח עליה במקרה ותרצה לתקוף באירן", הציע משעל, והשר לוין השיב: "אין כאן שאלה של להאמין או לא. זה לא נוגע רק ליכולת לתקוף באירן או להחלטה אם לתקוף. יש רצון של אותן מעצמות לדעת בזמן אמת את תמונת המצב כאן באזור, שבו ישראל היא שחקן מרכזי. ריגול אחרינו הוא טבעי ומובן מאליו, כל עוד אין כאן סטנדרט כפול שאסור להסכים לו".

על היוזמה הצרפתית הגיב השר לוין: "ההצעה כרגע היא אמורפית לחלוטין. כשיהיה ברור בדיוק על מה הצרפתים מדברים ומה פרטי ההצעה המלאים אפשר יהיה להתייחס אליה באופן מלא וענייני. לצערי הם משחקים תפקיד שלילי בתהליך כי הם משדרים לצד הפלסטיני שהם יכולים להמשיך ולסרב למשא ומתן ישיר, ומובטח להם בסוף הדרך, שהיא לשיטתם של הצרפתים קצרה מאוד, שהם יקבלו הכרה כמדינה. אם יתברר שהצרפתים מעוניינים בתהליך שיביא למשא ומתן ישיר, מבלי שהם קוצבים מראש זמן לתהליך שבסיומו הפלסטינים יקבלו את כל מה שהם מבקשים, אז אפשר לשקול את הדברים. טוב יעשו הצרפתים אם יהפכו לגורם חיובי בתהליך ולא לגורם שבעצם מחזק את הסרבנות הפלסטינית".


"הניסיונות לצייר את המציאות כאילו יש לחץ הולך וגובר על ישראל הם לא מדויקים", ציין השר. "לאורך שנים ארוכות יש מדי פעם גלים כאלה. מדי פעם מתעורר מישהו בקהילה הבינלאומית וחושב שיש בידיו איזו נוסחת קסמים שעל ידי זה שהוא יכפה על ישראל איזשהו מהלך הוא ישיג איזה פיתרון. הדברים האלה נכשלו בעבר ולא יצליחו גם הפעם. אין שום צורך ללחוץ על ישראל לפתוח במשא ומתן עם הפלסטינים. העמדה שלנו עקבית ולא השתנתה. אנחנו מוכנים ומעוניינים במשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים".

"אבו מאזן רוצה להיפגש עם נתניהו ונתניהו לא רוצה", אמר משעל. "אני לא חושב שזה נכון", ענה השר לוין. "ראש הממשלה אמר שהוא מוכו להיפגש עם אבו מאזן ולהתדיין איתו, אבל זה צריך להיעשות ללא תנאים מוקדמים, במשא ומתן ישיר. בוודאי גם שאין בעצם קיום דיונים כדי להפחית את הלחץ שצריך להיות על הרשות הפלסטינית להילחם בטרור ולהפסיק את ההסתה במערכת החינוך".