עימות אלים ומכוער פרץ הערב (ראשון) באירוע של מפלגת המחנה הציוני בשעה שמספר פעילים קראו בעת נאומו של יו"ר הרשימה יצחק הרצוג, למזכ"ל המפלגה חיליק בר להתפטר וסולקו בכוח מן האולם. במקום התפתחה קטטה אלימה מלווה בדחיפות, מכות וחילופי קללות. הכינוס הופסק ל-15 דקות ולאחריו הוצאו המתפרעים מן האולם.



מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר, אמר כי "מדובר בהתנהגות פרועה של פעיל מפלגה שכפי שנמסר לי, הגיע מגובה בפעילי ימין על מנת לפוצץ ולהפריע באופן חמור ומביש לאירוע של המחנה הציוני זאת כדי לפגוע במפלגה, בעומד בראשה ובאירוע. לשמחתי האירוע המשיך באנרגיות רבות".


הרצוג נואם בכינוס המחנה הציוני בחולון

גורמים בעבודה מסרו כי את המהומה חולל אמנון זילברמן, חבר ועידת מפלגת העבודה ומזכיר סניף כפר שלם הדורש לקיים בחירות למזכירות התנועה.


זילברמן פרסם הערב את גרסתו למהומה בפייסבוק וכתב: "כמזכיר סניף כפר שלם במפלגת העבודה, מנהל מטה השטח של יצחק הרצוג בעבר, ומועמד למזכ"לות, הגשתי עתירה למתן מועד לבחירת מזכ"ל וצו מניעה למוסד לבירור עתירות של המפלגה, כאשר המטרה היא קביעת מועד לבחירות ודחיית הועידה המדינית שאמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב".


 
לדבריו, מטרת העתירה היא קביעת מועד בחירות למזכ"ל ולשכת המפלגה לאחר רצף ארוך של דחיות ללא סיבה ברורה. אנו נפעל לקיום תהליכים דמוקרטים בתוך המפלגה. מתארגנים יחד לאסוף חתימות של צירי הועידה שתוביל לשינוי בסדר היום של הוועידה, והכנסת סעיפי הבחירות כבר בוועידת המפלגה הקרובה. בכנס בחולון הבענו את מחאתנו בדרך לגיטימית והותקפנו במילים מבישות".

בתגובה לדבריו של חיליק בר, אמר זילברמן: "זהו שקר גס. גם בצילום רואים שאנשי המנגנון תוקפים את חברי  אנו הנפנו דפים וקראנו קריאות לדמוקרטיה ולקיום הבחירות בחירות למזכ"ל וללשכה. אנשים שהצטרפו למפלגה ועבדו בשבילה בבחירות. בדרום תל אביב עלינו בעשרות אחוזים ובמקום מושבו של המזכ"ל הכושל, ירושלים, נכשלנו. אני קורא לו יחד עם עשרות פעילים, להתפטר ולקבוע לוחות זמנים למזכ"ל וללשכה".

זילברמן הוסיף: "אני וחברי עבדנו שנים ונחשבים למחנה הרצוג. היום ביקרתי את התנהלותו ופתאום הפכנו אלימים? אני מחנך עשרות שנים, מורה לאזרחות, ופה מנסים לסתום פיות. חיליק בר מנסה להיות משוריין פעם שלישית בלי להתמודד. דחו את הבחירות אין ספור פעמים. איפה שאין בחירות אין דמוקרטיה". 

המהומה התחוללה במהלך כינוס פתיחה לפרויקט 'מעגלים מתרחבים', בו הציג יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק הרצוג את תוכנית הרשימה להרחבת פעילות המחנה הציוני לכל שכבות הציבור ולכל אזורי הארץ, כולל להתנחלויות. מטרת התכנית היא להרחיב את מעגל הפעילים המובילים שינוי חברתי ופוליטי בישראל ולנטוע את פעילות הסיעה בקרב כלל הקבוצות והקהילות בחברה הישראלית.

ח"כ מיכל בירן, מובילת התכנית "מעגלים מתרחבים" אמרה בתגובה: "צר לי על על ההתפרעות הערב בכנס, אך להוציא את התקרית הזו, שכמובן מושכת את תשומת לב התקשורת, היה אירוע מוצלח עם פעילים ופעילות מכל רחבי הארץ ומכל גווני החברה הישראלית שהתכנסו הערב בכדי לדון בתהליך שיאפשר לנו להרחיב את מעגלי השותפות. חבל שהריבים הפנימיים צפו בצורה כזו מכוערת, אך זהו חלק מטיבה של מפלגה דמוקרטית. סך הכל אני מחשיבה את השקת התכנית להצלחה ובטוחה שהיא תעזור למחנה הציוני להרחיב את השורות ולהביא את השינוי המיוחל".