סקר שנערך עבור התכנית "הצוללת" בערוץ הכנסת ממקם את יו"ר המחנה הציוני ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג במקום האחרון מבין כל מנהיגי מפלגות האופוזיציה ומעניק לו ציון גרוע.



לשאלה מי בעיניך מצטיין מבין כל ראשי סיעות האופוזיציה השיבו 38% כי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הוא המנהיג המצטיין מבין כל מנהיגי האופוזיציה. אחריו בסדר יורד יו"ר מרצ זהבה גלאון עם 18%, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה עם 11%, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן גם הוא עם 11% ונועל את הרשימה יצחק בוז'י הרצוג עם 7% בלבד.



מעמדו של הרצוג לא מזהיר בעיני הציבור. לשאלה איזה ציון היית מעניק ליו"ר האופוזיציה השיבו 41% גרוע, 25% בינוני, 11% טוב ורק 3% העניקו לו את הציון טוב מאוד.



הרצוג התייחס היום בישיבת סיעת המחנה הציוני למהומה שהתחוללה אתמול בכינוס של המפלגה בחולון, שם הושמעו כלפיו הקריאות "דיקטטור": "אתמול בכנס קמו כמה רעשנים וקראו לי דיקטטור. מודה על המחמאה. אם זה המחיר של להוציא את המפלגה מהעיסוק הפנימי הבלתי נמגר ולהפנות מבט החוצה אל מה שבאמת חשוב לציבור אני מוכן לשלם אותו".



הרצוג גם התייחס לביקורת הפנימית בעקבות דבריו לנשיא צרפת על כך שרעיון שתי המדינות אינו רלבנטי כעת וכי יש ללכת לקראת הפרדה עם הפלסטינים: 


"הדיון האידיאולוגי שהתפתח השבוע סביב התוכנית שהצגתי מבורך בעיניי. אני לרגע לא מאבד קשר עין ואמונה בחזון שתי המדינות", אמר. "הדרך שאני מציע היא הדרך הפרגמטית שתוביל לשם. היא שמה את ביטחון ישראל ואת המאבק בטרור בראש סדר העדיפויות".



"מי שרוצה להמשיך למכור לציבור חלומות פשוט עושה נזק לסיכוי שלנו לחזור לביטחון ושקט באזור. כולם סביבנו מבקרים וצועקים והתוכנית שגיבשתי מציעה צעדים מעשיים שישמרו על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. זה החזון שלי ואם אני מבין נכון את 'ערכי תנועת העבודה', זה גם החזון שעל פי הם נכתבו", אמר הרצוג.