ביום חמישי הקרוב ייערך אירוע נטיעות מיוחד ביוזמת ח"כ נאוה בוקר ובשיתוף קק''ל, במסגרתו יטעו חברי כנסת מכלל המפלגות עצים ביחד עם משפחות הנופלים לזכר 44 הנספים באסון הכרמל. לטענת נאוה בוקר, לאחר שאמר שהוא מגיע, הודיע יו"ר הרשימה המשותפת, ח''כ איימן עודה, כי מכיוון שהאירוע בשיתוף פעולה עם קק''ל, הוא לא יגיע בגלל שזה קשה לו ושזה נוגד את עקרונותיו. מלבד ח''כ אבו מערוף, גם יתר חברי הרשימה המשותפת הודיעו שהם לא יגיעו.



חמש שנים לאסון הכרמל: איך נראה היער כעת? פרויקט צילומי מיוחד



ח''כ נאוה בוקר, אשר בן זוגה תנ"צ ליאור בוקר ז"ל נספה באסון הכרמל, שואלת איפה הדיבורים על השתלבות בחברה: ''יזמתי את האירוע הזה כדי להעביר מסר של אחדות ולכן פניתי לח''כים מכל הסיעות בכנסת. לצערי איימן עודה החליט להחרים את האירוע בגלל קק''ל, והאמת היא שאני פשוט לא מצליחה להבין אותו. איפה כל הדיבורים על השתלבות בחברה ועל שוויון? כנראה שחברי הרשימה המשותפת פשוט לא מסוגלים להתעלות מעל הלאומנות והבדלנות. הם מבצעים חרם BDS מתוך הכנסת. מה כבר ביקשתי מהם? לבוא ולכבד את זכר הנספים באירוע זכרון לאסון לאומי? הרי לבוא ולנחם משפחות של מחבלים אין להם בעיה. זו יריקה בפרצופם של משפחות הנספים. הרי האש לא הבדילה בין דם לדם, באסון נשרפו יהודים, ערבים ודרוזים, אבל את איימן עודה וחבריו כל זה לא מעניין. העיקר הוא להמשיך להסית נגד המדינה ולפגוע במשפחות השכולות''.



ח"כ נאוה בוקר. צילום: דני מרון



יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה בתגובה להודעה של נאוה בוקר: "אסון השריפה בכרמל אכן היה אסון נורא שנגע בכולנו, והניצול הציני של ח״כ בוקר את האירוע, על מנת להטיל רפש ושקרים הוא לא פחות ממצער. למרות שח״כ בוקר ואני מעולם לא ניהלנו שיחה בנושא אכן לא הייתי לוקח חלק באירוע שמאורגן על ידי קק״ל. קק״ל, הוא ארגון שחלק ממטרותיו המוצהרות הן נישול האוכלוסיה הערבית מאדמתם. קק״ל ממשיכים לפעול לפגיעה בזכויות הציבור הערבי, כאשר ממש בימים אלו הם פועלים למחיקת הכפרים הלא מוכרים בנגב על תושביהם, ולנטיעת עצים במקומם, על מנת למחוק כל זכר לאותם כפרים".



האוטובוס שנשרף באסון הכרמל. צילום: אלכס קולומויסקי



 250 מיליון ש"ח למניעת השריפה הבאה 


 
250 מיליון שקלים למניעת אסון הכרמל הבא. זה מה שהקציבה קרן יימת לישראל כל זאת בעקבות פעילותה של חה''כ נאוה בוקר בוועדת המשנה לכבאות והצלה. הבוקר הודיע יו''ר קק''ל דני עטר על תקצוב יצירת קווי החיץ בין היערות ליישובים, למניעת התפשטות דליקות. לאחר אסון השריפה בכרמל קבע מבקר המדינה כי היעדר קווי החיץ גרם להתפשטותה המהירה של האש והקשה על הכבאים לבצע פעולות כיבוי. לדברי המבקר, קוויה חיץ יכלו למנוע את האסון. 

חה''כ נאוה בוקר מסרה ''כפי שאמר מבקר המדינה, אם היו קווי חיץ היה ניתן למנוע את האסון ואולי היה אפשר להציל את 44 הנספים באסון הכרמל. המצב הנוכחי בלתי נסבל. יותר מחמש שנים עברו מאז אסון הכרמל ונושא קווי החיץ עדיין לא טופל. חייהם של יותר ממאה אלף תושבים נמצאים בסכנה. ישנם מעל מאה ישובים בהם בתי התושבים גובלים ביערות. התרעתי על הסכנה בדיונים בוועדת המשנה לכבאות והצלה שבראשותי, אך נציגי האוצר והפנים כלל לא הגיעו לדיון. אני שמחה שהיום, לאחר פעילות משותפת עם דני עטר יו''ר קק''ל, הצלחנו להגיע סוף סוף לסיכום על תקצוב קווי החיץ''.
 
במהלך הדיונים בוועדת המשנה לכבאות והצלה בראשות חה''כ בוקר, עלה כי הבעיה היא היעדר תקציב והעובדה שהנושא לא טופל ע"י הגורמים הרלוונטיים. ברשויות המקומיות התלוננו על חוסר במשאבים ליצירת קווי החיץ  ובמשרדי האוצר, הפנים, הבט"פ והגנת הסביבה לא הגיעו להסכמה בנוגע לאחריות התקציבית.

עם כניסתו לתפקיד יו''ר קק"ל, פנתה חה''כ בוקר לדני עטר והתריעה בפניו על הסכנה החמורה וכי מדובר בפרויקט הצלת חיים. היום, במהלך הדיון בועדת הפנים, סוכם רשמית כי קק''ל תתקצב את יצירת קווי החיץ ב-250 מיליון שקלים.