בעקבות הסערה שעורר המחקר על השלכות זיהום האוויר בחיפה, מליאת הכנסת דנה היום (רביעי) בהצעת סיעת המחנה הציוני להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת המצב הבריאותי-סביבתי במפרץ חיפה. בהצעה לוועדת החקירה נכתב בין היתר: "לפני כשנה היה זה משרד הבריאות שהתריע שכחצי ממקרי סרטן הילדים באזור מפרץ חיפה מקורם בזיהום מהתעשיה. השבוע התפרסמו נתונים ומסקנות ביניים מזעזעים ממחקר נוסף שנערך באזור על מצב התחלואה בו: 20-30% יותר לידות של תינוקות במשקל נמוך ובעלי היקף ראש קטן מבשאר האזורים, רמת תחלואה בסרטן הגבוהה פי חמש מהממוצע הארצי וכן עודף מחלות נשימתיות קשות בקרב ילדים ומבוגרים בנפה ביחס לאזורים אחרים בארץ".



סיעת המחנה הציוני מובילה את השמירה על תושבי מפרץ חיפה מזה זמן, ולדרישתה הוקמה ועדת משנה בוועדת הפנים לבדיקת סוגיות הסביבה במפרץ חיפה. יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי: "זכות הציבור בחיפה לדעת מה יעלה בגורל הילדות והילדים שלהם והאם מדינת ישראל מאפשרת לסכן את בריאותם. ועדת חקירה פרלמנטרית היא צעד מחייב כדי לבחון מה הנזק שנגרם ומה אפשר לעשות כדי להפסיק אותו, או לפחות למזער אותו לאלתר. אין שום סיבה שיכולה להצדיק התנגדות לבדיקה כזו, שחיי הילדות והילדים בחיפה עשויים להיות תלויים בה".



חברת הכנסת יעל כהן-פארן שהציגה את ההצעה, קראה לכל סיעות הבית לתמוך בהצעה ביום רביעי הקרוב "שביבי, כחלון, וגבאי יתעלו מעל לשיקולים הפוליטיים ויתמכו בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. בריאות תושבי מפרץ חיפה חשובה מעבר לכל שיקול מפלגתי, אנחנו לא יכולים להתעלם מהנתונים המדאיגים, יש לפעול במיידי".