פרשת הח"כים נחמיאס ורבין וחזן מגיעה לסופה לאחר שהספיקה לככב במהדורות חדשות ובתכניות הבידור באופן שווה. ועדת האתיקה של הכנסת הצהירה היום (רביעי) כי אין ביכולתה להיכנס לקרב הגרסאות בין ח"כ אורן חזן לח"כ איילת נחמיאס ורבין, ולפיכך החליטה כי למרות שהתקרית ביניהם לא הוסיפה כבוד לכנסת אין מקום להפעיל סנקציות נגד אף אחד מהם.



השניים הגישו קובלנות זה על זה לאחר שניהלו ויכוח קולני ובוטה שאף תועד בוידאו בחניון הכנסת. בקובלנתו של חזן נאמר כי נחמיאס ורבין "תקפה אותי בשלל קללות וצרחות זאת בעודי יושב בכניסת הח"כים וללא כל התגרות מוקדמת מצידי, תקיפה שהמשיכה אחר כך גם בחניון הכנסת". קלטת ובה נשמעים חילופי הדברים הקשים והמלאים בין ח"כ איילת נחמיאס ורבין וח"כ אורן חזן בחניון הכנסת פורסמה במלואה הבוקר בגלי צה"ל. בקלטת נשמעת חברת הכנסת נחמיאס-ורבין אומרת לחזן: "אתה איש דוחה ואתה כלב".



ואילו נחמיאס ורבין מצידה טענה בקובלנתה כי במהלך כל אותו יום ניסה ח"כ חזן להתגרות בה ולעורר פרובוקציות מיותרות. לטענתה כאשר יצאה מהמשכן אמר לה "איילת, פעם חשבתי שאת בנאדם אבל את תת אדם", לדבריה, "בעקבות הערה זו, צעקתי עליו שלא יפנה אליי ולא ידבר אליי. נחצו גבולות מבחינתי". ח"כ נחמיאס הוסיפה כי צעקה כלפיו "כלומניק" ו"שהוא העונש של הליכוד", על דבריה אלו הצהירה בפני הועדה כי היא "לוקחת אחריות על דבריה גם אם נאמרו בעידנא דריתחא שכן אינני מגיבה כך בשגרה". ח"כ חזן מצידו הכחיש כי קרא לורבין "תת אדם".



בהחלטת ועדת האתיקה נכתב כי האירוע שחלקו שודר בכלי התקשורת נתפס בציבור באופן שלילי ביותר שהקרין על תדמיתה של הכנסת. "אירועים מסוג זה מורידים לשפל את מעמדה של הכנסת וחבריה, ופוגעים פגיעה של ממש באמון הציבור בהם". אולם על אף שמדובר באירוע חריג שלא הוסיף כבוד לכנסת בלשון המעטה, הוועדה לא מצאה לנכון להיכנס ל"קרב הגרסאות" בין הח"כים בשאלה "מי התחיל" והחליטה שאין מקום במקרה זה להטיל סנקציות על מי מהמעורבים.



ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה בתגובה לפרסום החלטת ועדת האתיקה: "אני מכבדת את החלטת ועדת האתיקה ומודה לחבריה על העבודה המסורה והרצינית שהם מבצעים תמיד וכך גם לגבי התלונה שלי כנגד ח״כ חזן. לצערי הרב, ברגע של כעס והלם מהתנהגותו התוקפנית, נגררתי אחרי ח״כ חזן ששמו יצא למרחוק כמתלהם, רודף פרובוקציות ורעשן".



לדבריה, "ברור לכל מי שנכח באירוע מראשיתו כי גם במקרה זה התנהלותו היתה מבישה וחברי הועדה - כמו גם עובדי המשכן שחיים את התנהלותו ביומיום, הבינו זאת. מוטב שמעתה ואילך ח״כ חזן יעסוק בעבודה פרלמנטרית למען הציבור ששלח אותו ולא למען פרנסתם של הכותבים בתוכניות הסאטירה השונות, אחרת ימשיך לקבל תלונות מחברי הכנסת".



בעקבות ההחלטה, ח"כ אורן חזן מסר כי הוא דורש מח"כ נחמיאס ורבין "להתנצל בפניו על התנהגותה האלימה ודבריי השנאה וההסתה החמורים, שלא מכבדים אף אחד, לא אותה ובטח שלא את הכנסת והציבור. או מנגד, אם היא עדין שלמה בהתנהגותה ועומדת מאחורי דברי ההסתה והשנאה, להסיר את חסינותה שכן הוא מתכוון לתבוע אותה".



עוד הוסיף כי "מדהים איך כל פעם מחדש ח"כיות מהשמאל, שנוהגות באלימות ובריונות, מצליחות לחמוק מלתת את הדין על מעשיהן החמורים. אני דורש מח"כ ורבין להתנצל בפני או לחלופין להפסיק להסתתר בצל החסינות ולהסיר את חסינותה בכדי שאוכל לתבוע אותה בבית המשפט".