לאחר הפיגוע שאירע היום (רביעי) בשכר שכם בירושלים, בו נפצעו שתי לוחמות מג"ב, אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "תחזקנה ידיכם שומרי ושומרות חומות ירושלים". לדברי ריבלין, הוא שוחח עם המפקד בזירה, סגן מפקד מג"ב תת ניצב יוסי פוני. "שמעתי ממנו כיצד ערנות הלוחמות היתה לנו, שוב, כחומת מגן וביקשתי ממנו לחזק את ידי הלוחמים והלוחמות כולן. יחד עם כל בית ישראל אני נושא תפילה להחלמתן של הפצועות. לכם לוחמי ולוחמות מג"ב, שומרי ושומרות חומות ירושלים, אני מודה בשם העם כולו על פעילותכם מול טרור רצחני חסר גבולות".



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הוסיף כי הוא מתפלל לשלומן של לוחמות מג"ב שנפצעו באורח קשה ואנוש. "תודות לערנות ולמקצועיות של כוחות המשטרה, נמנע פיגוע בהיקף גדול מאוד", אמר ארדן והדגיש כי הוא מבקש מהציבור להמשיך ולגלות ערנות.



יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון הגיבה לפיגוע הקשה: "מאחלת החלמה מהירה לשתי שוטרות מג"ב שנפצעו היום פצעי דקירה וירי בפיגוע הנתעב בירושלים ומחזקת את משפחותיהן. רק בזכות ערנות הכוחות במקום נמנע מהמחבלים לממש את תכניתם לבצע פיגוע קשה הרבה יותר".

תיעוד: שניות לאחר הפיגוע בשער שכם



זירת הפיגוע בשער שכם בעיר העתיקה. צילום: "מדברים תקשורת"
זירת הפיגוע בשער שכם בעיר העתיקה. צילום: "מדברים תקשורת"



בתוך כך התייחסה גלאון לגל הטרור ואמרה כי "בכל יום שעובר בגל האלימות הזה, שנמשך כבר כמעט חצי שנה, אזרחי ישראל והמשרתים בכוחות הביטחון נחשפים לאיום הטרור בעוצמה הולכת וגוברת. הממשלה הזו חייבת לאזרחי המדינה פתרונות אמיתיים שיביאו לשיפור מהותי בביטחונם, הפלסטרים הזמניים אינם מוכיחים את עצמם והקרבנות שאנו נאלצים לשלם גדלים מיום ליום. האין-מדיניות הזו כבר גבתה מאיתנו מחיר כבד מדי".




עוררו את חשדם של אנשי הביטחון




כזכור, פיגוע דקירה התרחש היום בשער שכם במהלכו נפצעו שתי שוטרות מג"ב באורח קשה ואנוש ושוטר מג"ב נוסף נפצע באורח קל. שלושה מחבלים הגיעו חמושים בנשקים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ, לאזור שער שכם. צוות לוחמי מג"ב הבחין בהם לאחר שעוררו את חשדם. אחד המחבלים מסר את תעודת הזהות שלו ומחבל אחר שלף רובה והחל לירות. מהירי נפצעו שתי הלוחמות. הצוות הגיב במהירות, ביצע ירי ונטרל את המחבלים, קצין שהגיע למקום ביצע ירי גם הוא, והמחבלים חוסלו. באירוע בת 20 נפצעה באורח אנוש ועברה החייאה, בת 19 שנדקרה בצווארה ומצבה קשה, השלישי, בן 20 שנפצע קל. 



על גופם של המחבלים נתפסו רובים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ שנוטרלו באופן מבוקר על ידי כוח חבלה מקצועי. שני מטעני חבלה שהיו על גופם של המחבלים פוצצו בזירה ובתוך כך נשללה הימצאותם של מטענים נוספים.



שלושת המחבלים ללא עבר ביטחוני, על פי פרסומים של הפלסטינים שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם אחמד אבו אל-רוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל. שלושתם בני עשרים, תושבי העיירה קבאטיה ליד ג'נין.