מליאת הכנסת דחתה הערב (רביעי) בתום דיון סוער, על חודו של קול את דרישת האופוזיציה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת הזיהום במפרץ חיפה. 35 ח"כים מהקואליציה הצביעו נגד ההצעה, ו-34 תמכו בה. שר הבריאות ליצמן שהשיב בשם הממשלה,  אמר כי הוא מתנגד להקמת הוועדה והסביר: "אין סיבה להקים ועדה כזו, כל הנתונים פתוחים וגלויים".



לדבריו, הדבר החמור בכל הפרשה הוא הדלפת מחקר בלתי גמור שלא עבר ביקורת של משרדי הבריאות ואיכות הסביבה: "זו הדלפה חמורה שעשתה מהומה על כלום. אי אפשר להדליף מחקר שלא עבר בדיקה שלנו ושל המשרד לאיכות הסביבה. זה חמור פי עשר לקחת נתונים בלי בדיקה, כשיש משרדים שממונים על כך ולא שואלים אותם. מה אתם רוצים, שיגידו לתושבי חיפה לעזוב את המקום?". 

ליצמן אמר שיש בירושלים מקום יותר מוזנח מחיפה: "כיכר השבת זה המקום הכי מוזנח, יותר מחיפה, יש שם כיכר קטנה עם שלושה צירים של אוטובוסים שעוברים עליה, זה מזוהם מאוד ואין לי פתרון, כי מה, אחתוך את הצירים ואחלק את העיר? הדרך לעצור זאת היא רק להוריד את זיהום האוטובוסים". 

 

בת"א יותר מזוהם מחיפה" 

ליצמן גם דחה את הדיווחים על כך שבחיפה התגלו תופעות של ראש קטן לתינוקות כתוצאה מהזיהום ואמר: "פרופסור גרוטו שאמון עליי בדק בכל טיפות החלב את ממוצע הראש והגיע למסקנה שגודל הראש בחיפה, בת"א וברעננה זהה". הוא האשים את האופוזיציה כי העלתה את הדרישה רק כדי לתקוף את הממשלה: "בת"א הזיהום לא יותר גרוע מחיפה. לפני שמוציאים מחקר צריך לבדוק". 
ליצמן אמר שמשרד הבריאות לוקח על עצמו לערוך מחקר מקיף על תופעת הזיהום בחיפה ואף יממן אותו: "לא חברות פרטיות שאני לא יודע מה האינטרס שלהם, אלא מחקר שלנו ושל המשרד לאיכות סביבה. אני מבטיח דבר אחד: אני לא הולך לטייח את זה ולא להסתיר שום דבר ולא לעבוד על אף אחד. אם המצב יהיה קשה, לא אחשוש מאף חברה גם אם אצטרך להוציא לה צו סגירה".

לסיכום דבריו אמר שר הבריאות: "מצב הזיהום בחיפה קשה, צריך לתקן אותו. נעשה מה שצריך כדי לתקן". במהלך הדיון, הקואליציה התקשתה לגייס רוב כדי להפיל את הממשלה ולכן ליצמן עמד על הדוכן ודיבר על פרשת השבוע עד שגויס הרוב. 
ח"כ יעל פארן (המחנה הציוני) שהעלתה את ההצעה בשם מפלגתה אמרה בדיון: "זה לא עניין של אופוזיציה וקואליציה, אלא של חיים ומוות. לממצאים החמורים השבוע אין אח ורע בהיסטוריה של ישראל. ועדת חקירה תוציא לאור דברים שהציבור צריך לדעת. תושבי חיפה מיואשים מהשלטון המרכזי והמקומי ששנים לא עשו דבר, ורק פועלים להשתקת הנתונים. כל מי שמצביע נגד ההקמה של הוועדה - דמם של תושבי חיפה והאזור על ראשו".