השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס הערב (רביעי) לפיגוע הדקירה בשער שכם בו נרצחה לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל בת ה-19, ולפעילות הגבורה שעשתה לפני מותה, שהצילה את חייה של חברתה הלוחמת. "הדר היתה גיבורה והלב של כולנו נקרע. היא נרצחה ע"י אנשי שפלים שסיימו חייהם בזכות פעולה מאוד מקצועית של הדר ושל שאר לוחמי מג"ב", אמר ארדן.



עוד אמר ארדן: "פעם נוספת הוכח כי שוטרי המשטרה מגנים בגופם ממש על אזרחי מדינת ישראל. היא הצליחה אפילו לירות במחבל ולמרות שירותה הקצר שנמשך חודשיים בלבד, הפעולה שלה הצילה חיים רבים. אם פיגוע קשה יותר לא היה נמנע - אין ספק ששלושת המחבלים היו עושים שימוש בנשק לרצוח נוספים".



עוד אמר ארדן, כי הוא ימשיך "לתת את כל הגיבוי הנדרש ללוחמות וללוחמי מג"ב". השר התייחס במהלך הדיון בכנסת על זכותם לאזרחי ישראל להגנה עצמית והגבלתה, לחוקים שמטרתם למנוע פיגועים נוספים, כמו "חוק המישוש": "אנו נוגעים פה בכנסת בחוקים שיועדו לתקופה ה'מיוחדת' שלנו במדינה שכל עת יש בה התנגשות בין זכויות הפרט שכולנו חפצים להן אך מעל זכות הפרט יש זכות של הכלל והיא הזכות לחיות. החובה שמוטלת על הממשלה היא להגן על חיי האזרחים ובזמנים כאלה,  כשיש לנו איום פוטנציאלי של דקירות ירי ורציחות של חפים מפשע, לא ניתן להסתכל על הזכות כשוות".
 
עוד קרא ארדן "לתת למשטרה ולכוחות הביטחון את כל הכלים והסמכויות. החוקים האלה מאפשרים אולי למנוע פגיעה בחיי אדם, כדאי לא לקחת סיכון וכן לבקש מאדם שיראה מה יש לו בכיסים. יכול להיות שתיגרם אי נעימות לחף מפשע, אך מצד שני נציל באמצעות היוזמות הללו הרבה מאוד חיי אדם".
 
הדר כהן ז"ל


הנשק ששימש את המחבלים בפיגוע


נתניהו כינס דיון ביטחוני

 

בעקבות הפיגוע הרצחני, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון בטחוני עם השרים משה יעלון, גלעד ארדן ואחרים, כמו כן עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וראשי מערכת הביטחון והשב"כ. בדיון צפויים לדון בתגובה לפיגוע ובהפקת לקחים ממנו.