למעלה מ-42% ממצביעי הבית היהודי מעוניינים שינון מגל ישוב למפלגה, כך עולה היום (חמישי) מסקר שנערך על ידי מכון הסקרים 'מסקר'. עוד עולה כי מתחזק כוחה של שרת המשפטים, איילת שקד, וכי נחלש מעמדו של חבר הכנסת מוטי יוגב.



הסקר שנערך בהנחייתו המקצועית של ד"ר עידו ליברמן לציון שנה לפריימריז במפלגת הבית היהודי, חושף נתונים מעניינים בנוגע ליחס של מצביעי הבית היהודי לדמויות המרכיבות כיום את המפלגה.



לאחר שהוחלט לסגור את תיק החקירה נגד חבר הכנסת לשעבר ינון מגל שנחשד בהטרדות מיניות, למעלה מ-40 אחוזים מהמשיבים על הסקר אמרו כי היו רוצים לראות את ינון מגל חוזר לכנסת כחלק ממפלגת הבית היהודי. למעלה מ-42 אחוזים היו רוצים לראות את מגל חוזר לבית היהודי לעומת 28 אחוזים שמתנגדים לחזרתו למפלגה.




15 אחוזים יפרשו למפלגה ימנית יותר



בסקר נתבקשו המשתתפים לדרג את ארבעת חברי הכנסת המועדפים עליהם ביותר. מהסקר עולה כי חברת הכנסת האהודה ביותר בסיעת הבית היהודי היא שרת המשפטים שקד. היא מוצבת במקום הראשון עם 64.8 אחוזים מהקולות, אחריה נמצא שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט עם 51.6 אחוזים מהקולות. למקום השלישי הגיע סגן השר הרב אלי בן דהן עם 34.6 אחוזים מהקולות. אחריו במקום הרביעי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עם 33 אחוזים מהקולות. במקום החמישי נמצאת חברת הכנסת שולי מועלם עם 31 אחוזים, השר אורי אריאל רק במקום השישי עם 27.6 אחוזים מהקולות, ולאחר מכן חבר הכנסת ניסן סלומינסקי עם 19.6 אחוזים. את הרשימה חותם חבר הכנסת מוטי יוגב, עם 13 אחוזים מהקולות.



עוד בדק הסקר האם מצביעי הבית היהודי היו מצביעים שוב למפלגת הבית היהודי, אם הבחירות היו מתקיימות היום. מהממצאים עולה כי 77 אחוזים ממצביעי מפלגת הבית היהודי בבחירות האחרונות, יצביעו שוב למפלגה אילו הבחירות היו מתקיימות היום. 15 אחוזים מבוחריה מציינים כי יפרשו ממנה לטובת מפלגה ימנית יותר. מתוכם שלושה אחוזים פורשים לטובת מפלגת הליכוד וחמישה אחוזים למפלגות אחרות.