שר הפנים ויו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי הזהיר היום (חמישי) כי אישור הקמת רחבה מיוחדת בכותל לרפורמים עוד יביא למצב שבו הם יעשו ברחבת הכותל בר מצווה לכלבים. ישי הזכיר כי ב-2012 פורסמה בכלי התקשורת כתבה על משפחה רפורמית בניו ג'רזי, ארצות הברית, שחגגה בר מצווה לכלב בשם ניקי כשכיפה על ראשו והוא מניח תפילין.



"אישור הממשלה להקמת 'רחבה רפורמית' בכותל מהווה פגיעה בקודש הקודשים ויוצרת תקדים מסוכן. אנו ממשיכים להרגיש בחסרונו של מר"ן זצוק"ל, כי אם היה אתנו, זה וודאי לא היה עובר", אמר השר לשעבר בראיון לגל"צ.





לדבריו, "זה דבר קשה וכואב. זה אסון נורא. זה רק התחלה. כי ברגע שתהיה רחבת רפורמים בכותל תראה מה יקרה בארץ.. ראינו לצערי הרב בעבר ב-2012 דבר נורא שהרפורמים עשו ולא משנה אם כקרויוז או לא להניח תפילין לכלב ולהעלות אותו לתורה. דברים קשים ביותר".

אלי ישי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


"מאוד קשה לי להבין את זה. החלטה כל כך קשה וכואבת. זה תקדים נורא ואיום להביא את הרפורמים לקדוש הקודשים שאחריתו מי ישורנו", הוסיף.

מארגון נשות הכותל נמסר בתגובה: "הניסיון להכפיש ציבור שלם של רבנים רפורמים באמצעות שקרים שאין להם ביסוס במציאות גובל בעלילת דם. במקום ליצור דה לגיטימציה כנגד תנועה המונה למעלה משני מיליון מיהודי העולם אנחנו מציעות לו ולחבריו להתבונן על יונות השלום שנוהגות לבקר בכותל ולפעול לקידום שלום, אחדות ואהבת חינם".

עוד נאמר בתגובה כי "נשות הכותל הוא ארגון של נשים דתיות משלושת הזרמים אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות המתפללות ביחד בעזרת הנשים בכותל מדי ראש חודש. במשך 27 שנים מובילות את המאבק לשוויון לנשים בכותל ולחופש תפילה".

גורם בתנועה הרפורמית אמר כי גם אם משפחה אחת מתוך מיליוני רפורמים בארצות הברית אחראית לקוריוז של בר מצווה לכלב הרי בוודאי שאין הדבר מאפיין את התנועה כולה.