"אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל חשים שחברי הכנסת של בל"ד אינם מייצגים אותם", כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה בהתייחסות לביקור התנחומים שערכו חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטטאס אצל משפחות המחבלים בשבוע שעבר. 



עוד אמר ראש הממשלה: "אנו משקיעים מאמצים גדולים כדי לשלב אזרחים בחברה הישראלית והם עושים ההפך. הם בונים חומות של שנאה. אני רוצה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי או בקונגרס האמריקאי אם חברי קונגרס היו עומדים דום לזכר מרצחים שרצחו אזרחים אמריקאים או בריטים. היתה קמה צעקה גדולה, ובצדק".



נתניהו הזכיר כי אתמול ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד שלושת חברי הכנסת ולבחון נקיטת שינויי חקיקה כדי שמי שפועל כך לא יכהן בכנסת ישראל. בנוסף אמר כי היום יגיש עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה לוועדת האתיקה ומצפה גם מהאופוזיציה שהזדעקה נגדם לתמוך בכך". 



אתמול הגיב יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן בפייסבוק לדברים של ראש הממשלה ואמר כי "פתאום כולם נהיו ישראל ביתנו. פתאום כולם נזכרו שיש בעיה עם הח״כים הערבים. נתניהו ולפיד פונים ליועמ"ש, שרים וח״כים אומרים שאין להם מקום בכנסת ואפילו אילן גילאון ממרצ אומר שהח״כים הערבים איבדו את הצפון".



ליברמן תקף את הפוליטיקאים על התגובות שלהם שסותרות את מעשיהם: "כל אלו, מרה״מ ומטה, כולל השרים והח"כים של הליכוד והבית היהודי, התנגדו והפילו רק לפני מספר שבועות את הצעת החוק שהגשתי לכנסת ושמטרתה היתה לפסול את חנין זועבי וחבריה מלהתמודד לכנסת בבחירות הבאות ולא לאפשר לבג״ץ לשנות את ההחלטה. אז כרגיל, כל האחרים, ובמיוחד נתניהו ושריו שקובעים איזו הצעת חוק תאושר ואיזו לא, יודעים אולי לדבר - אבל רק אצלנו מילה זו מילה ורק אצלנו יש גם מעשים מאחרי המילים. אז - שלא יעבדו עליכם...".



נתניהו התייחס גם לשריפת בית הכנסת בגבעת שורק ואמר כי ,אנו מצויים במאבק קשה בין מי שמבקשים כמונו דו קיום בשלום למי שרוצים מלחמה ודם. אנחנו נעשה הכל כדי למצוא את מי ששרף את בית הכנסת ואני מצפה מכל מי שבארץ או בעולם שמגנה כל כתובת או חילול מסגד, שייצא באותו גינוי על המעשה הנפשע הזה".



הממשלה ציינה שנה למותו של השר אורי אורבך. נתניהו אמר בישיבה: "הוא היה שר נפלא ויזם תכניות חדשניות כדי לטפל באזרחים מבוגרים. כל פעם שהיה מדבר בישיבה היה עושה זאת בסוף כי היה בו שילוב של שנינות, תבונה ואהבת ישראל וכולנו כואבים את לכתו ושולחים תנחומים מתמשכים למשפחתו".