ועדת האתיקה של הכנסת החליטה הערב (שני) להשעות את חברי הכנסת חנין זועבי ובאסל גטאס לארבעה חודשים ממליאת הכנסת. ח"כ ג'מאל זחאלקה יושעה גם הוא לחודשיים. שלושת חברי הכנסת של תנועת בל"ד, נפגשו בשבוע שעבר עם משפחות המחבלים שגופותיהם מוחזקות בישראל וטרם הובאו לקבורה, ואף עמדו דקת דומיה לזכרם, מדיוני מליאת הכנסת והוועדות. 



ההחלטה באה לאחר שעות של דיונים ב-450 קובלנות שהוגשו נגד השלושה, בין היתר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. 



מוקדם יותר, התרחש עימות במליאת הכנסת במהלך ההצבעות על הצעות אי האמון של סיעות האופוזיציה. ראש הממשלה נתניהו עלה לנאום והתייחס בדבריו לפרשה שהסעירה את המדינה. "יש גבול, יש דבר כזה שנקרא כבוד לאומי. האם חברי פרלמנט בריטים היו עומדים דום לג'ון הג'יהאדיסט? או חברי קונגרס אמריקאים היו עומדים דום לרוצחים מקליפורניה? יש גבול. הם לא היו מקבלים את זה ואנחנו לא נקבל את זה. נפעל נגד זה", אמר. 

זחאלקה, שיושב מאחוריו במליאה, קרא לו לאחר שירד מהבמה: "אתה פשיסט ומסית. אתה האחראי להסתה. חוצפן".

כנהוג, אחרי ראש הממשלה, גם ליו"ר האופוזיציה יש רשות לנאום, וח"כ יצחק הרצוג אמר: "גם אני וגם רבים מחבריי סולדים ומסתייגים ממה שעשו חברי בל"ד. ח"כ זחאלקה האשים את מפלגתי בבניית מדינת ישראל והגן על עמידת הדום של חבריו. הם חצו קווים אדומים. אבל יש להיזהר בין זה לבין הפרת כללי היסוד של הכנסת, שיהיו מדרון חלקלק. הרי עוד בשל התנהגות לא ראויה יעיפו מפה ח"כים. צריך לשמור על כללי המשחק ההוגנים ולשמור על המעטפת, כי גם ככה יש לכנסת וגם למערכת המשפטית די והותר כלים לטפל בתופעה הזאת.

חברי תנועת בל״ד ברשימה המשותפת הגיבו לדברי נתניהו: "יש גבול להחזקת גופות קפואות ואי הבאתם לקבורה. בניגוד לדברי נתניהו, מדינה שמחזיקה במשך ארבעה חודשים בגופות כדי לענות משפחות נפשית, אין לה 'כבוד לאומי'. אין עוד מדינה בעולם שיש לה בית כלא לגופות, שחרר את הגופות, כי יש גבול!".