לאחר שעה של דיון סוער רצוף צעקות וקריאות מחאה של האופוזיציה, נעל יו"ר ועדת החוקית סלומיאנסקי, את ישיבת ועדת החוקה שהתכנסה לדון ביוזמת החקיקה שתאפשר לכנסת להדיח חברי כנסת מכהנים ברוב של 90 ח"כים. הדיון עצמו התנהל בסערה בעקבות הדיון "בחוק ההשעיה". יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי הודיע שהצעת החוק תוגש מטעם הוועדה. חברי האופוזיציה פתחו מיד בצעקות ודרשו מיו"ר הועדה הסברים מדוע הוא מקדם הצעת חוק של ראש הממשלה מטעם הוועדה. ח"כ דב חנין אמר: אתה הופך את הועדה לחותמת גומי של הממשלה. ח"כ מיכל רוזין שאלה מה הנימוקים לכך שסלומינסקי מבקש להביא הצעת חוק בשם הממשלה. ''אתם מביאים את זה בצורה מבוהלת ולא רצינית. הדם עולה לכם לראש', אמרה והורחקה מהדיון.  



בישיבה נוכח גם השר זאב אלקין , מה שעורר שאלה אצל חברת הכנסת ציפי: 'מה הוא עושה כאן.  למה הוא מתערב בעבודת הכנסת'. ח"כ אוסמה סעדי שאל למה הוועדה רוצה לקדם חוק שאפשר לזרוק ח"כים מהכנסת. ח"כ אמיר אוחנה ענה: "תומכי טרור לא יהיו כאן.  ח"כ רויטל סוויד הורחקה בכוח לאחר שתבעה לדעת אם יש לועדה נוסח מוסכם. 'אתה מוציא רק גברים' , מחתה סוויד.



ציפי לבני בקשה חוות דעת של היועץ המשפטי על מה החוק ומה עושה שם שר. סלומינסקי ניסה, בקושי רב, להסביר כי לדמוקרטיה יש קווים אדומים ומי שחוצה אותם מקומו לא יהיה בכנסת ומאחר וזה תיקון לחוק יסוד זה בסמכותה של הוועדה. סלומינסקי הודיע שרק בדיון הבא יגיש נוסח של הצעה.


 חזן קרא לעבר ח"כים מהשמאל "עוכרי ישראל" והורחק 


ח"כ רוזין ששבה לאחר ההרחקה שאלה: "מה קרה? מה החפזון?" 



סלומינסקי: מי שחוצה קו אדום מקומו לא בכנסת.



אלעזר שטרן: "אני מבקש לשאול תן לי דוגמא שועדת חוקה יזמה חוק".

סלומינסקי הוסיף לאחר מכן: "רוב העם רוצה בזה", אך זכה לתגובות סוערות. יעל גרמן צעקה: "מאיפה אתה יודע? מי אמר לך?". אז התערב בדיון גם ח"כ  אורן חזן: "תראו את הפרצוף האמיתי של השמאל.  בלי תרבות בלי דרך ארץ". ח"כ זנדברג עקצה את חזן ואמרה: "אורן חזן, אתה הראשון על הכוונת של החוק הזה אחרי הערבים". חזן לא נשאר חייב ואמר: "בניגוד אליך, אני לא דואג שלא יהיה לי מה לעשות אם אבחר לא אבחר לכנסת".סלומינסקי: המצוקה של העם שיש ח"כים התומכים בטרור. בגלל שאני חושב שבמדינה דמוקרטית יש קוים אדומים.  חזן: "לעמוד דקת דומיה לרוצחים עם דם על הידיים זה קו אדום". ח"כ ניסן: "כוחה של ועדה גדול מח"כ בודד. אם הוועדה תקבל, נגיש את החוק".

לאחר מכן החל עוד סבב עקיצות בין הח"כים. יו"ר הוועדה סלומינסקי: "רציתי לקיים דיון עקרוני", כשח"כ מיקי רוזנטל ענה לו: "איזה עקרון? זה חוק של שתי מילים: "ערבים החוצה". ח"כ ג'ברין: "אולי תציעו לנו להתפטר ודי? חזן: "אני מוכן להסיע אותך הביתה".ח"כ חזן: "להם מותר לצעוק לקלל ולהפריע.  

ח"כ מיקי זוהר לרוזין: "אתם רק מתבכיינים".  

ח"כ רוזין: "אנחנו חיות טרף.  נכון?"

חזן: "השמאל הפך את הועדה לאגם הבירבורים".

רוזין: אנחנו בעיניכם עוכרי ישראל.  

חזן: אני לא מתבייש לומר שאת בעיני עוכרת ישראל.  

ילין:
"מי שאתה אומר תומך בטרור יש לו ילדים במגלן ובניינים.  

סלומינסקי:
הוועדה היתה אמורה לדון היום דיון עקרוני. 

חזן:
יושבים פה עוכרי ישראל ובשלב זה הורחק שוב. 

סלומינסקי סיכם: "היום כל אחד יראה האם ניסה לשכנע אחד את השני.  בשביל זה היתה הישיבה.  יש לכם ססמאות ולא נימוקים אמיתיים. הישיבה נעולה".
 

 אדלשטיין: "התנהלות חמורה מאוד, הטענות ייבדקו" 

לאחר הדיון, עלתה ח"כ סוויד לדוכן הנאומים בכנסת במסגרת הדיונים המתקיימים על הצעות חוק שונות. הח"כית מ"המחנה הציוני" זעמה על ההתנהלות והפנתה את תשומת ליבו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין לנושא: "קראנו באמצעי התקשורת על הצעת חוק שרוצה ראש הממשלה לקדם שאומרת שברוב של 90 ח"כים ניתן יהיה להדיח חברי כנסת. הצעת החוק הזאת נשמעו לה הרבה מאוד ממתנגדים, גם מסמוטריץ' ונוספים, שאמרו שלא יתמכו בהצעה הזאת.

"היום, על אף סדר יום עמוס של הוועדה הזאת, הגיע לדיון הצעת החוק איך נדיח ברוב של 90 ח"כים. הגעתי לדיון שתוגש הצעת חוק או הצעה לקריאה, אבל לא היה מונחת שום הצעת חוק. הכל היה על סמך ריאיונות, גזרי עיתונים וזהו". 
 
אדלשטיין: זה חמור מאוד. מי הציג את ההצעה?
"ההצעה הזאת עלתה כהצעת חוק. פניתי לחברי הוועדה בטענה כי ההצעה לא היתה מנוסחת בייעוץ משפטי. השר אלקין, שמעולם לא היה בישיבות, והגיע לדבר על זה. מה שהבנו זה שיש פרסומים וניסיון להציע הצעת חוק מטעם ועדת חוקה. ביקשנו לבדוק את ההצעה, שום דבר לא קיבלנו. אנחנו ביקשנו לדעת למה לעשות מחטף? אנחנו לא איפשרנו את זה". יו"ר הכנסת הבטיח כי הטענות ייבדקו לעומק.