ההורים השכולים של חללי אסון המסוקים זעמו אמש, כאשר אף נציג רשמי של הממשלה לא השתתף בטקס האזכרה, שנערך במלאות 19 שנה לאסון. ההיעדרות, עליה דווח ב"מעריב אונליין", גרמה לסערה גדולה ולאכזבה בקרב המשפחות השכולות. אלי בן שם, יו"ר ארגון "יד לבנים", ששכל את בנו קובי באסון, אמר לרינה מצליח וחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".



"מה שקרה זה יותר חמור. שרי ביטחון ורמטכ"לים הגיעו לאירוע משך 19 שנה. שר הביטחון אישר שיגיע, וביטל בגלל נסיעה דחופה לחו"ל. השר בנט הסכים להגיע, אבל שלוש שעות לפני תחילת הטקס, קיבלנו שהוא לא יוכל, עקב זה שלא מוכנים לקזז אותו בהצבעות בכנסת. על זה אנחנו מתקוממים".



מצליח: "האופוזיציה אמרה שהיא כן אפשרה לו להתקזז, אז לא בטוח מי פה צודק" 
"אני לא רוצה להיכנס לזה, אני אב שכול. שמעתי גם שבמשך שבוע לא נתנו, ואישרו לו רק בבוקר, אבל זה לא ענייני. אנחנו המשפחות השכולות ויום כזה הוא קשה בשבילנו. אנחנו לא צריכים לספוג עוד כאבים ועוד עלבונות. לא אנחנו שלחנו את הילדים לשבת במוצבים חודרים בדרום לבנון, אלא ממשלת ישראל לדורותיה, והם צריכים לדאוג ולכבד. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. זה קורה גם בטקסים של מלחמת יום הכיפורים וששת הימים, ששרים וחברי כנסת לא טורחים להגיע לאירוע".

"פניתי לשרה מירי רגב שהיא יו"ר ועדת שרים וטקסים, וליו"ר הכנסת ולראש הממשלה, שיעשו סוף לביזיון הזה", המשיך בן שם. "כל פעם זה חוזר על עצמו. אני לא יודע מי צודק שם בכנסת, אבל לא לכבודה של הכנסת שבגלל הדברים האלה לא היה שר. מדובר באסון הכי גדול שהיה בתולדות צה"ל. כנסת ישראל צריכה לעשות בדק בית רציני, ולהוציא את הנושא הזה לפחות, של אזכרות לזכר הנופלים. אם יש נושא אחד במדינה שיש עליו קונצנזוס, זה לכבד את נופלי מערכות ישראל. אז גם בזה צריך לפגוע ולזלזל? מישהו צריך לקחת את עצמו בידיים ולקבוע כללים ברורים, ולא אנחנו צריכות לפני כל טקס לרוץ ולכעוס ולכאוב. זה לא מכבודה של כנסת ישראל, מדינת ישראל ועם ישראל".

מצליח: "אולי לא צריך לצפות מהם, מי שלא רוצה לבוא, לא צריך" 
"אני לא חושב. אני חושב שאם שולחים אנשים להילחם בקרב והם חוזרים בארונות, צריך לדאוג לכבד אותם. "אם להם לא אכפת לכבד משפחות שכולות, אז למה שלנו יהיה אכפת מהם, אבל זה כבר דיון אחר", סיכמה מצליח.