מכון "מבט לתקשורת הפלסטינית" חושף כי חבר הכנסת של בל"ד ברשימה המשותפת באסל גטאס, אשר הושעה השבוע מהכנסת לארבעה חודשים עקב פגישתו עם משפחות מחבלים רוצחים וכינויים "שהידים" - הצדיק אתמול את מעשי הרצח של המחבלים.
 
ח"כ גטאס אמר כי רצח ישראלים על ידי פלסטינים על רקע לאומני אינו "פלילי או עברייני", אלא נעשה "בלהט המאבק נגד הכיבוש העושק". בראיון להלא TV, ערוץ ישראלי המשדר בערבית, הוא אמר כי "ביום שחברי כנסת ערבים יימנעו מלבקר משפחות שהידים שאיבדו את בניהם היקרים בלהט המאבק נגד הכיבוש העושק - הם לא הלכו להרוג או ניסו להרוג על רקע פלילי או עברייני - ביום שאנו נימנע לבקר ולפגוש משפחות שהידים, נצטרך לפנות את מקומנו, להשאיר את המפתחות, וללכת הביתה".

בכך, לדברי המכון, אימץ גטאס את עמדת הרש"פ, הקובעת שפיגועים ומעשי רצח של ישראלים על ידי פלסטינים מהווים מאבק לגיטימי.



ח"כ באסל גטאס הגיב לידיעה ואמר כי "זה ניסיון נואל למחזר את הפרשה. אמרתי את הדברים לאיילה חסון בערוץ 10 בשבוע שעבר - הדרישה שלנו עומדת בעינה - לשחרר את הגופות. אני לא מצדיק רצח בכל צד, ומה שנאמר בראיון הוא שאנשים נהרגו במסגרת הסכסוך והכיבוש".
בתגובה לדברי גטאס, אמר יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, כי ״הפתרון היחיד להתמודדות עם התבטאויות כאלו של ח״כ גטאס וחבריו הן הצעות החוק שהגישה ישראל ביתנו. הצעת החוק של ח״כ עודד פורר שעברה אתמול בקריאה טרומית וקובעת שאדם המסית לטרור לא יוכל לכהן כחבר-כנסת, היא בדיוק הפתרון שישים סוף לתופעה הבלתי-נסבלת של התבטאויות כאלו של הגיס החמישי היושב בכנסת ישראל".

"אני גם מקוה שרה"מ יתעשת, יפסיק לעסוק בפוליטיקה קטנה ולא יפיל שוב את הצעת החוק שהגשתי ושקובעת שבג"צ לא יוכל לפסול את החלטות ועדת הבחירות, ובכך ניתן יהיה לפסול את מפלגת הטרוריסטים של בל"ד כולה מלהשתתף בבחירות ולחבל בדמוקרטיה הישראלית", אמר ח״כ ליברמן.

עוד בתגובה, אמר ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) כי זו "התבטאות חמורה שממשיכה את הקו הפרובוקטיבי של חברי בל"ד. לפחות הפעם האמת נחשפת והיא שהדאגה לערביי ישראל שבחרו בגאטס לא באמת מעניינת אותו".


 סגן שר הבינוי והשיכון, ח״כ ז׳קי לוי, הגיב גם הוא ואמר כי "מקומו של באסל גטאס אינו בבית הנבחרים של מדינת ישראל, הוא אינו מייצג את הציבור הערבי בישראל, ובפעולות ובדבריו חסרי הרסן מוביל מסע הסתה כנגד אזרחי מדינת ישראל ומעודד את המשך גל הטרור שפוקד אותנו. בזיון גדול שאדם שכזה מקבל שכר ממדינתנו. מקומו של מי שתומך בהמשך גל הטרור ועומד דקה דומיה לזכר מחבלים שרצחו את אזרחינו רק בשל היותם יהודים, אינו בכנסת ישראל".