מצרים ביטלה ביקור מתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקהיר, על רקע ההתבטאות של של שר האנרגיה יובל שטייניץ, שטען כי כוחות הביטחון של מצרים הציפו את המנהרות של חמאס לבקשת ישראל, כך מדווח הבוקר (ראשון) האתר הסעודי אילאף. עוד מדווח האתר כי עמוס גלעד, היועץ הבטחוני-פוליטי של שר הביטחון, היה לקראת סיום הסידורים האחרונים לפגישת פסגה בין נתניהו לבין נשיא מצרים עבד פתח א-סיסי בקהיר בזמן הקרוב. 

באותו זמן הגיעו ההצהרות של שטייניץ כי מצרים הציפה את מנהרות חמאס לבקשת ישראל. כזכור, גורמי בטחון בארץ הביעו ביקורת קשה על ההצהרות  הללו, אך מתברר היום ע"פ הדיווח כי גם במצרים לקחו קשה הצהרות אלו, כאילו הם משתפים פעולה עם ישראל והדבר הביא לביטול הביקור המתוכנן, כפי שאמר מקור ישראלי לכתב האתר מג'די חלבי.  
 
על פי האתר הסעודי, נתניהו לא הסתיר את אכזבתו וכעסו מהערותיו של שטייניץ, ואמר כי על השרים לגלות אחריות גם בהצהרות או ראיונות, שמגיעים לדבריו על מנת לקבל כותרות בכלי התקשורת הישראלים. האתר אף מדווח כי נתניהו הורה לשרים לא לדבר על נושאים בטחוניים, ולהוציא את העניין המצרי, ובכלל את נושא מדינות  ערב הרחק מההדלפות וההצהרות, מאחר שהדבר עלול לפגוע בביטחון הלאומי של ישראל והיחסים הבינלאומיים שלה. 

המקור הישראלי אמר כי מאמצים כבירים נעשו בתקופה האחרונה כדי לסדר את הביקור של רה"מ למצרים, בצל ההתפתחויות החשובות במזה"ת, כולל ההתקרבות של רוסיה לקהיר, וארגון הטרור דאעש הפועל בחצי האי סיני.