סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לבקר פעם נוספת בישראל, שש שנים לאחר שהביקור האחרון שלו הסתיים בעימות. נראה כי ביקורו קשור למשא ומתן בין ישראל לטורקיה על הפיוס ביניהן ולניסיון לצרף את אנקרה לגוש האזורי שהוקם בעת האחרונה בין ישראל, יוון, קפריסין ומצרים. 

על הביקור של ביידן הודיע הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, ואף גילה כי צוות מקדים מטעמו של סגן הנשיא נמצא בארץ בימים אלה כדי להכין את הביקור, שככל הנראה יתקיים בחודש הבא.
 
ביידן אמור להגיע לישראל בתחילת חודש מרץ, במסגרת מסעו באזור. על פי ההודעות הרשמיות של הבית הלבן, הוא מעורב בבניית הגוש המשותף לישראל, יוון וקפריסין, במזרח התיכון וכן שוחח כמה פעמים עם ראש הממשלה נתניהו על אופן ניצול הגז שהתגלה באזור. השניים נפגשו לפני כשלושה שבועות בדבוס שבשווייץ, וקיימו לאחר מכן לפחות שיחת טלפון אחת. בנוסף פועל ביידן לתווך בין היריבות הוותיקות תורכיה וקפריסין, על מנת להביא להסכם פיוס גם ביניהן. 

ביקורו של ביידן בישראל, אם וכאשר יתקיים, קשור גם לחבילת הסיוע הביטחוני לישראל. רק בשבוע שעבר אמר שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו כי הוא מאמין שבקרוב יסכמו שתי המדינות על חבילת הסיוע הביטחוני לישראל. השבוע מבקרת בישראל שגרירת ארה"ב לאו"ם סמנתה פאוור, הנמנית על צוות מקורביו של הנשיא ברק אובמה והיא צפויה לנאום בבית הספר הבינלאומי באבן יהודה.