"זו לא העת לדבר על פתרון שתי המדינות", את ההצהרה המפתיעה הזו סיפקה היום (שלישי) קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. עם זאת, מרקל סייגה את דבריה והוסיפה כי  "אין ספק שלא זה הזמן לצעדים גדולים, אך אפשר לבצע שיפורים". מרקל נפגשה היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בברלין , במסגרת מפגש שנערך בין ממשלות שתי המדינות.



מרקל התייחסה לשיתוף הפעולה בין המדינות ואמרה: "דווקא בתקופה זאת בה אנו מתמודדים עם מספר רב של פליטים ועלייה של הכוחות האיסלאמיסטים הקיצוניים, ישראל צריכה לתרום לביטחון שלה".

הקנצלרית מרקל אמרה במהלך המפגש כי "זה לא המועד לעשות התקדמות - אבל אפשר לשפר. אנחנו עומדים מול אותם אתגרים כמו המאבק בדעאש, ואיך אפשר להיאבק יחד בתחום הביטחון. גרמניה תמיד תמכה בדיאלוג משותף ותעשה זאת גם בעתיד".


נתניהו: "היוזמה הצרפתית תמוהה" 


ראש הממשלה התייחס במפגש, בתגובה לשאלה שנשאלה לחוק ההשעיה ותגובתו החריפה של הנשיא ראובן ריבלין נגד החוק, ואמר: "יש הבדל בין אנרכיה לדמוקרטיה. דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה ואי אפשר לנצל אותה כדי להביא לנפילתה. כשח"כים ערבים עומדים דום - הכנסת צריכה לפעול לנגדם".


על השיחה שערך עם יו"ר ועדת החוקה ניסן סלומינסקי, בעקבות החלטתו להשעות את הדיונים על החוק, אמר ראש הממשלה: "דיברתי עם ח"כ סלומינסקי ועם יו"ר הכנסת אדלשטיין ואמרתי להם שאנחנו ממשיכים בחקיקה ואני מקווה שגם חברי האופוזיציה יצטרפו".

 על היוזמה הצרפתית שהוצגה היום, אמר: "היוזמה תמוהה. היא מבטיחה שאותה ועידה תיכשל מראש. יש רק דרך אחת לקדם שלום - מו"מ ללא תנאים מוקדמים, מו"מ ישיר בין הצדדים כל מי שסוטה מכך - לא יקדם מו"מ מוצלח".

 בסיום המפגש הודה נתניהו למרקל ואמר: "כשאנחנו בברלין אנחנו בין חברים, המפגש הזה באמת תורם לשותפות בין המדינות, דיברנו על ללכת עוד צעד הלאה ואני מודה לכם שיתוף הפעולה, אנחנו יכולים להתקדם בשילוב ידיים. אנחנו מתגוננים ושומרים על הביטחון אבל שומרים גם על הערכים שלכם וגם על הערכים המשותפים שלנו".