עוד גורם מאשים את ישראל בגל הטרור: הפטריארכיה הלטינית, המייצגת את הכנסייה הקתולית בירושלים, מטילה על ישראל את האחריות לגל הטרור הפלסטיני, וטוענת כי המדיניות הישראלית יצרה יאוש ותסכול בקרב הפלסטינים וגורמת להם לפנות לטרור. הדברים הובעו בהצהרה שפורסמה היום (חמישי) ויועדה ל"וועידה לצדק ושלום של ההגמונים הקתוליים", פאנל של אנשי דת בכירים בישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן וקפריסין.



מנגד, אין בהצהרה כל זכר להסתה לאלימות ברשות הפלסטינית, ברשתות החברתיות או של בכירי הרשות, אם כי נכתב שלישראלים זכות לביטחון ושלווה.



עוד נכתב בהצהרה, כי "המצב של הפלסטינים לא אנושי וכי המצור על עזה, המחסומים, הריסת הבתים וההתנהגות השרירותית של חיילי צה"ל שמשפילה את הפלסטינים הובילו אותם לחמישה חודשים של טרור נגד אזרחים ואנשי ביטחון ישראלים".



בנוסף, טוענת הכנסייה הקתולית בישראל, כי ייהוד ירושלים הוא גורם נוסף שמתסיס וגורם לאלימות הפלסטינית. "כיום המצב הפך לאינתיפאדה חדשה, שבה הפלסטינים רצים אל מותם מתוך יאוש הנגרם מחיים מלאי תסכול, השפלה, חוסר ביטחון וללא תקווה".



אנשי הדת הבכירים קראו למנהיגי ישראל להרחיב את החזון שלהם ואת לבם ולשנות את המציאות הפוליטית באזור. בנוסף הם אמרו שהמנהיגים הפלסטינים צריכים לגרום לישראל ולשאר העולם לשמוע את קול השלום והצדק לשני העמים".



בפנייה למנהיגים הישראלים, הוועדה אמרה כי "יש מספיק מקום ואדמה לכולם. שלכולם יהיו כבוד ושוויון, ללא כיבוש וללא אפליה. שני עמים החיים יחד ואוהבים אחד את השני על פי הדרך שבה בחרו. כולם מסוגלים לאהוב אחד את השני ולעשות שלום יחדיו".