פרשת מוחמד אלקיק: יו"ר ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית, מוחמד ברכה, והשייח' ראאד סלאח נעצרו היום (חמישי) כשבאו לבקר עציר פלסטיני שובת רעב בבית החולים "העמק" בעפולה. האסיר המדובר הוא מוחמד אלקיק, עיתונאי פלסטיני המוחזק במעצר מנהלי על ידי ישראל כשישה חודשים. בתחילה שני מנהיגי האוכלוסיה הערבית עוכבו לחקירה בגין הפרעה לעובדי ציבור והתקהלות אסורה בתחום בית החולים, ובתום חקירתם שוחררו בתנאי הרחקה מהמקום.



יו״ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב בנושא: "קיים פה ניסיון של כל מוסדות השלטון מראש הממשלה ומטה, להשתיק כל ביקורת על מדיניות הנישול והכיבוש. הבריונות של המשטרה לא תעצור אותנו מלהמשיך להיאבק לשחרורו של העציר המנהלי מוחמד אלקיק, שאחרי 86 ימים של שביתת רעב עדיין אינו יודע מדוע הוא בכלל נעצר".



86 ימי שביתת רעב


ח"כ יוסף ג'בארין התייחס אף הוא לעניין: ״זהו צעד פרובקטיבי של המשטרה, ועולה ממנו ריח של נקמנות וסתימת פיות. מעצר זה מקבל רוח גבית מההסתה המתמשכת של נתניהו וממשלתו. אנו שבים ודורשים את שחרורו של האסיר אלקיק שנאבק על חייו ביום ה-86 לשביתת הרעב".



בתוך כך, יו״ר סיעת מרצ, חבר הכנסת אילן גילאון, פנה היום באופן דחוף לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון בנושא מעצרו המינהלי של אלקיק. לדברי גלאון: "פעל להפסקת מעצרו המינהלי של העיתונאי שובת הרעב, מוחמד אלקיק, בטרם ייגרם לו נזק בלתי הפיך". גילאון קרא לשר להביא את אלקיק למשפט בגין ההאשמות המיוחסות לו, ואם יתברר כי הוא מסוכן לישראל, אז ההליכים המשפטיים צריכים להיעשות בפומבי, כך לדבריו.
גילאון כתב במכתבו: "לאור העובדה שכיום הצו כנגדו קפוא, ולאור מצבו הרפואי הנוכחי המציב אותו בסכנת חיים מידית, איני מבין את התעקשות מערכת הביטחון להמשיך להחזיקו בתנאים אלה. אני מפציר בך לשחרר את אלקיק לאלתר. הדקות ספורות בטרם ייגרם לו נזק בלתי הפיך שעשוי להביא למותו כתוצאה משביתת הרעב הממושכת שלו. אם יש למערכת הביטחון ממצאים המוכיחים את מסוכנותו ותומכים בצו המעצר המקורי שהוצא כנגדו בגין הסתה, המדינה תוכל להביא זאת בפני בית המשפט ולטעון את עמדתה בדרכים המקובלות".