השר לביטחון פנים גלעד ארדן, התייחס היום (חמישי) לנאומו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, והביע ביקורת על ההתייחסות לאמרתו כי "חייל לא צריך לרוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספרים". לטענתו של ארדן, אותה הוא הדגיש - איננו מפנה ישירות לאיזנקוט, היה צריך להדגיש כי מקרים כאלה לא מתרחשים בפועל.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, ציין ארדן: "דבר אחד היה חסר לי בסערה שעוררו דברי הרמטכ"ל על כך שחייל לא צריך לרוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספרים: איש לא ציין שזה מעולם לא קרה. בשום דיון תקשורתי של בעד ונגד לא טרחו להזכיר שבני 14 אמנם באים לרצוח, לא רק עם מספריים, אבל מעולם לא רוקנו עליהם מחסניות ובחלק לא קטן מהמקרים הם רצחו ונלכדו בחיים, ואף יצאו ללא פגע". 
"בפיגוע ברחוב יפו שבו מחבלות בנות 14 ו-16 הגיעו לדקור ולרצוח אזרחים בלב ירושלים עם מספריים, השוטר שנטרל את המחבלות פעל כנדרש כשהוא חשוף מולן ללא כל מתרס או משהו שיפריד ביניהם", הוסיף ארדן. כמו כן, כתב כי הוא לא רוצה להעביר ביקורת על דברי הרמטכ"ל "משום שלא נכחתי בהרצאתו ואיני מכיר את ההקשר המדויק שלהם, אבל חשוב לי לומר דבר מה על מה שנהיה מההתבטאות הזו, ובכלל על מה שנראה לעיתים כמסע שיימינג שעורכים חלקים בתקשורת לישראלים, על לא עוול בכפם. איזה עוול עושים לישראלים בסוג הדיון הזה, שטבול בהלקאה עצמית". 

איזנקוט בביקורו בבת ים לפני יומיים. צילום:דובר צה"ל

"גבורה בלתי נתפסת"

"אזרחי ישראל מגלים בחודשים האחרונים בגרות יוצאת דופן. אזרחים מן השורה מגלים גבורה שאין דומה לה. הם הצילו חיי אדם פעם אחר פעם כשחסמו בידיים חשופות מחבלים חמושים ולעיתים הקריבו עצמם למען הכלל. השוטרים והחיילים שלנו מנעו בגופם ממחבלים שפלים לרצוח יהודים, גברים נשים וילדים. זו גבורה בלתי נתפסת. במקום לפאר ולרומם את הגבורה הישראלית הזו, גבורה שיש בה איפוק ועוז, במקום לדון בהסתה הבלתי נתפסת שגורמת לפלסטינים להוציא מקרבם כמויות של נערים שמוכנים לשחוט נערות, נשים בהריון ועוברי אורח מזדמנים בסכין, אנו מתבוססים בדיון חסר פשר על נושא שכלל לא שנוי במחלוקת", הדגיש השר.
בסוף דבריו התייחס ארדן לפיגוע שאירע היום בשער שכם, בו נדקרו קל עד בינוני שני לוחמי מג"ב: "אני גאה בלוחמי מג״ב שגם היום סיכלו פיגוע בשער שכם, ומאחל שבת שלום לכל כוחות הביטחון ששומרים עלינו יומם וליל". 

 

דבר אחד היה חסר לי בסערה שעוררו דברי הרמטכ״ל על כך שחייל לא צריך לרוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים: איש לא ציין שזה ...

Posted by ‎גלעד ארדן | Gilad Erdan‎ on Friday, February 19, 2016


לבני מגבה 

 
בתוך כך, חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) ביקשה לחזק את דבריו של איזנקוט. במהלך אירוע של הקתדרה במכללת אשקלון, היא התייחסה לדבריו של הרמטכ"ל וגיבתה אותו: "הוא רמטכ"ל שצריך להצדיע לו כי הוא נותן בעיצומו של גל טרור אמירה ערכית על טוהר הנשק, ובכל זאת באים פוליטיקאים ותוקפים אותו שהוא מזיק ליחסי חוץ של ישראל. לא פחות. מי תורם יותר למעמדה של ישראל בחו"ל? רמטכ"ל שמיצג את צה"ל כצבא מוסרי ושקול - או פוליטיקאים שמיצגים סיפוח וקיפוח". 
 
כמו כן התייחסה לבני לדבריו של השר זאב אלקין ואמרה: "שמעתי את אלקין היום אומר שזה עניין של זמן עד שהרשות הפלסטינית תקרוס. לאלקין ודומיו קריסת הרשות זאת בשורה טובה - לישראל זאת בשורה רעה. מישהו באמת רוצה שנטל חינוך ובריאות של עוד 2.5 מליון פלסטינים ייפול עלינו? כדאי שהקבינט יפעל למנוע את קריסת הרשות, ובכוונתי לכנס דיון בעניין בחוץ וביטחון בקרוב".