למי הקרדיט עדיין לא ברור, אך נדמה כי סערת כרזות ה-BDS, שנתלו הבוקר (שני) בלונדון, שימשו ככלי ניגוח בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לח"כ יאיר לפיד. יו"ר יש עתיד טען בפתח ישיבת סיעתו כי שוחח עם ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, על הכרזות, ולאחר שהוא בדק את הנושא, הוא הורה להסירן שכן הן נתלו ללא אישור. לפיד זעם על תפקוד הממשלה בנושא ואמר: "אי אפשר לשבת בבית ולהתמרמר, צריך לצאת ולעשות. אפשר להגן על ישראל".



נתניהו, שכינס את סיעתו קצת מאוחר יותר, לא נשאר חייב ואמר: "שוחחתי מוקדם יותר עם מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, שנמצא עכשיו בלונדון וביקשתי ממנו שיפנה לממשלת בריטניה וידרוש את הסרת העלונים והכתובות נגד מדינת ישראל שהופיעו ברכבת התחתית בלונדון". נתניהו לא נקב בשמו של לפיד, אך הדברים בהחלט היו מכוונים אליו: "מי שטוען שאנחנו לא פועלים - אינו דובר אמת". 

לאחר מכן הוסיף נתניהו ודיבר גם על חוק ההשעיה, שיגיע בסופו של דבר לאישור הכנסת כשהוא מצומק מעט: "אנחנו פועלים בכל החזיתות נגד ההסתה ואנחנו פועלים גם בחזית הפנימית. ואכן, אנחנו מקדמים את החוק של ההשעיה לפי סעיף 7א', לא בגין התנהגות בלתי הולמת אלא לפי סעיף שמוכר בחוק. אבל נאמר לי שהדבר הזה הוא אנטי דמוקרטי, אז ביקשתי לבדוק מה עושות הדמוקרטיות הגדולות בתחום של השעיית חברי פרלמנט, עם אלה שנבחרים בדרכים אלה ואחרות". 

 
כרזות ה-BDS, היום.

 "איך היו פועלים בלונדון אם היו עומדים דקת דומיה לזכר ג'ון הג'יהאדיסט" 


נתניהו נתן דוגמאות ממדינות דמוקרטיות אחרות, וטען כי ישראל מופלית לרעה בנושא: "בארה"ב הדבר הזה מעוגן בחוקה. בקונגרס ניתן להדיח חבר מכהן בגין התנהגות לא הולמת, ברוב של שני שליש. כלומר, בהרבה פחות ממה שאנחנו מגישים וברוב מופחת.
"באנגליה ניתן להשעות חבר פרלמנט על הפרת תקנון הפרלמנט או ביזוי הפרלמנט עם רוב פשוט. בנוסף ניתן להדיח את חבר הבית התחתון לצמיתות וללא זכות ערעור עם רוב רגיל, אם רוב חברי הבית סבורים שהוא אינו כשיר לתפקיד. בקנדה, בבית התחתון, ניתן להדיח חבר בגין התנהגות בלתי הולמת. מעניין שתהליכים וסמכויות שיש בדמוקרטיות אחרות מתוארים כאנטי דמוקרטיים כשמאמצים אותם בישראל. אנחנו לא נירתע מזה ונעביר את הדבר הזה שהוא אלמנטרי, כשחברי כנסת עומדים דום לזכר רוצחי ילדים אנחנו נפעל כפי שבוודאי היו פועלים בבריטניה, בקנדה ובארה"ב אם היו עומדים דום לזכר ג'ון הג'יהאדיסט או לזכר רוצחים אחרים. כך אנחנו ננהג עם חוק ההשעייה וכך גם נקדם את חוק השקיפות".

כזכור, היום (שני) שוב נפתחה חזית כנגד ישראל, הפעם בבריטניה. כארבעה מליון נוסעים בלונדון נחשפו הבוקר למבצע ענק של תנועת ה-BDS כנגד מה שמכונה "האפרטהייד הישראלי". הפעם החליט הארגון שפועל נגד ישראל לפתוח בקמפיין ענק במסגרת שבוע "ישראל היא אפרטהייד". התנועה האנטי ישראלית, אשר במקרה זה יושבת בעיר ברייטון, כיסתה כ-500 קרונות של הרכבת התחתית בבירת בריטניה בכרזות ענק נגד ישראל, כך נטען בחשבון הטוויטר של התנועה ובעיתון "הג'ואיש כרוניקל".

בכרזה אחת נטען כי נשק בריטי משמש לטבח בפלסטינים במהלך מבצע צוק איתן, בכרזה נוספת נאמר שרשת ה-BBC מוטה כלפי ישראל, זאת בניגוד לטענה של ישראל כי הרשת מוטה דווקא לטובת הפלסטינים בחלק מדיווחיה. כרזה שלישית מכוונת נגד חברת G4S, שמפעילה בתי כלא בגדה המערבית. הכרזות מאשימות את החברה שהיא מבטיחה את האפרטהייד הישראלי ועושה כל מה שאפשר על מנת לגרוף רווחים.

דובר של רשות התחבורה של לונדון מסר כי הכרזות נתלו ללא אישור וכי "זהו אקט של ונדליזם שאנחנו לוקחים ברצינות רבה. האנשים שלנו פועלים על מנת להסיר אותן מיד".