מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק של חברת הכנסת יעל גרמן וקבוצת חברי הכנסת, שביקשו לעצור את טיפולי ההמרה, שעל פי קהילות מסוימות, עוזרות לשנות לו את הזהות המגדרית ונטייתו להטרוסקסואלית. ההצעה, שעוררה דיונים רבים בכנסת, באם היתה עוברת, היתה גוררת עונש של שנת מאסר אחת. הקואליציה, שהתנגדה לתיקון, לא קיבלה את המלצת משרד הבריאות, שהועברו ב-2014 ובה נטען כי טיפולי ההמרה אינם יעילים ואף עלולים לגרום לנזק עתידי. המליאה דחתה זאת כש-45 התנגדו, ורק 37 תמכו.



למרות עמדות מקצועיות ואזהרות אלה, עדיין יש אלו המבקשים לבצע טיפולי המרה בכלל ובקטינים בפרט. "מטפלים" אלה חושפים את ה"מטופלים" לנזקים פוטנציאלים וזאת ללא שום הוכחה ליעילות הטיפול. לא אף זאת, טיפולי המרה מציגים אנשים בעלי נטייה מינית או זהות מגדרית שונה כחריגים שיש "להמיר" אותם לנורמה. 
 
במאבק כנגד טיפולי המרה, קטינים נזקקים להגנה מוגברת שכן הם נתונים ללחצים רבים מסביבתם ומבני משפחותיהם וזאת בתקופה של בלבול וגיבוש אישיותם. על כן, מוצע לאסור על ביצוע טיפול המרה בקטינים. הצעת החוק מצטרפת לחקיקה אמריקאית בנושא במדינות קליפורניה וניו-ג'רזי האוסרות על טיפולי המרה."
 

ח"כ גרמן אמרה כי "נטייה מינית היא חלק בלתי נפרד מזהותו של האדם וכפי שאי אפשר לשנות את זהותו של האדם, כך אי אפשר לשנות נטייה מינית. ולבוא לילד ולהחדיר בו רגשי אשמה זה לעשות עוול לילד הזה ולצלק את נפשו לכל החיים. זה לגרום לא להרגיש בושה על לא עוול בכפו ולהרוס לו את כל החיים.

השר יואב גלנט השיב ואמר: "הממשלה סבורה שהכלי הפלילי אינו מתאים ביחס להתנהגות זו. מדברי ההסבר של ההצעה לא עולה כי ניתן להצביע על הנזק החד משמעי כתוצאה מטיפולי המרה אלא נזקים פוטנציאלים, כמוהם יש בכל טיפול נפשי אחר. לפי נוסח ההצעה העבירה עשויה לחול על כל שיחה עם קטין.