משרד החוץ הודיע היום (רביעי) כי ישראל מגנה את הודעת שגריר איראן בלבנון, מוחמד פתחעלי, במסגרת מסיבת עיתונאים לפיה איראן תתמוך כספית במחבלים פלסטינים ומשפחותיהם. "זו הוכחה נוספת למעורבותה העמוקה של איראן בעידוד הטרור נגד ישראל. לאחר ההסכם עם המעצמות איראן מרשה לעצמה להמשיך להיות שחקן מרכזי בטרור הבינלאומי".



כזכור, שגריר איראן בלבנון פתחעלי, הודיע כי איראן תסייע כספית למשפחות המחבלים מגל הטרור האחרון בישראל. הוא הוסיף כי איראן תשלם אלפי דולרים למשפחות ההרוגים או לאלה שבתיהם נהרסו על ידי ישראל. דברים אלו נאמרו במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בביירות, בהשתתפות כמה ממנהיגי הפלגים הפלסטינים. שגריר איראן בלבנון אמר: "התמיכה של איראן עבור העם הפלסטיני המדוכא תימשך. איראן תסייע כספית למשפחות החללים הפלסטינים שנהרגו ב'אינתיפאדת ירושלים'".



לדברי השגריר, כל משפחה של "קדוש מעונה" תקבל 7,000 דולרים, בעוד משפחה שביתה נהרס על ידי צה"ל תקבל 30 אלף דולר. הסיוע יימסר באמצעות השלוחה הפלסטינית של המוסד למען השהאידים שהוקם באיראן בשנת 1992. פתחעלי קרא לאומה המוסלמית הערבית להתאחד סביב הנושא הפלסטיני המרכזי ואמר כי "דם החללים ישחרר את פלסטין כולה, מהנהר ועד הים".